Re: Lite-On LTR-52246S rozwalił płytkę.

Autor: xaliemorph (gordonfreeman[fuck.spam)
Data: Tue 24 Jun 2003 - 18:26:20 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bd9s6o$fao$1_at_news.onet.pl...
> Napiszę tylko informacyjnie.
> Ok. 2 miesięcy temu kupiłem nagrywarkę Lite-On LTR-52246S. Parę dni temu
> wsadziłem do niej płytkę firmy MMORE i jak pier******, to wyrwało przedni
> panel rozwalając zaczepy na których był zamocowany. Sam nigdy nie nagrywam
> na takich płytkach, ale miałem akurat potrzebę odczytania z niej danych.
> Płytka nówka, ale rozerwało na strzępy. Potwierdza się tylko teoria, że
> pękające płyty to wina g******** nagrywarek a nie samych nośników. Od
dwóch
> lat mam ASUS'a 50x i coś takiego jeszcze mi się nie zdarzyło. A w pracy -
> [...]

Wina płytki nie napędu. Płytka główniana. Nie wytrzymała działającej na nią
siły odśrodkowej to raz, a dwa skoro była już długo używana to
mikropęknięcia powstałe w wyniku normalnego używania płytki (wkładasz,
wyjmujesz, troche się ociera o pudełko itd.) się nagle poszerzyły i rozeszły
po całej powierzchnie płytki doprowadzając do rozpadu płytki. nie bez
znaczenia jest plastik z jakiego jest płytka zrobiona i jej dokladne
zrobienie bo zazwyczaj tańsze płytki nie są dobrze wyważone (nawet laickim
sposobem spójrz sobie na stos tanich płytek od bocznej strony a zobaczysz że
mają calkiem nierówne krawędzie) a przy dużych prędkościach obrotowych chyba
sam wiesz czym to grozi. A powiedz mi w takim razie czym się różnią napędy
Asus'a od LiteOn'a w kwestii obrotu samej płytki? Jeszcze nie spotkałem
napędu który by po włożeniu płytki obejmował ją także po zewnętrznej stronie
na krawędzi by zapobiec rozpadzie płytki. Jedyną możliwością jest słabsze
wyważenie silnika obrotowego LiteOn'a lecz IMVHO 85% prawdopodobieństwa że
to wina płytki a nie napędu.
A tak po drugie Sniper przestań szerzyć swoje ciemnogrodowo-inkwizycyjne
teorie jak tamta że Radeon 9100 który ma już rok powinien mieć wydajność jak
dzisiejsze nowe karty graf. (choć już próba dojścia co gdzie i jak razem z
Hubertem i jego podobną konfiguracją już była znacznie bardziej
konstruktywna).