Re: Kupiłem Chieftec'a i też jestem happy :-)

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Thu 19 Jun 2003 - 21:36:46 MET DST

Użytkownik "Egghead" <Egghead_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> "Wojtas" <wojtas9988_at_wp.pl> wystukał
> (news:bcrv3o$21mi$1_at_foka1.acn.pl):

> Tzn. co nie jest prawda? Dwa wolnoobrotowe wentylatory sa _z_pewnoscia_
> cichsze niz 1 szybkoobrotowy.

Nie prawda ze chieftec dwufanowy jest cichszy od jednofanowego ( w domysle
ze kazdy dwufanowy jest cichszy od kazdego jednofanowego).
Dowod. :)
Wystarczy pokazac przyklad ze istnieje jednofanowy cichszy od dwufanowego.
Wentylatory dwu fanowego maja obroty x1, y1.
Za nasz konrprzyklad wybieramy jednofanowy z obrotami x2 = min(x1,y1).
I juz jest ciszej.

:)

Mam jednofanowego Chiefteca 360W, wiatrak obracal mi sie kolo 1400 rpm. Bylo
cicho, ale jednak lozyska kulkowe maja z lekka niemily dzwiek.
Wymienilem wiatrak na PAPST 8412NGL i jest ultra cicho i ladny dzwiek.
Wreszcie jestem zadowolony z cichosci zasialacza, poprzednio mialem Enlighta
300W, ktory troche wyl ( 1650 rpm)

Wojtek