Re: nforce2 czy kt400

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Sun 08 Jun 2003 - 14:37:03 MET DST

Maciej napisał/a...

> stwierdzam

 OK, rozumiem mamy różne kryteria wg. których wybieramy płyty.

> kazdy super udany

 Nic takiego nie napisałem, wręcz przeciwnie. Napisałem że są to
 chipsety, po których wiadomo czego można się spodziewać. Ani
 specjalnie wydajne ani superbezawaryjne. O klasę niżej od Intela.
 A o nVidii można póki co powiedzieć co najwyżej tyle, że jest dość
 wydajna.

> bledow przy kopiowaniu duzych plikow?:)

 To było dawno i zostało poprawione przy pomocy BIOSów i sterowników.
 Poza tym nie wiem czy pamiętasz, ale winna nie była Via ale Creative
 Labs, który zaprojektował SB Live! niezgodnie ze specyfikacją PCI.

> niespecjalnie popularny, ale udany

 Jeśli nie odniósł sukcesu rynkowego, to znaczy że było coś z nim nie
 halo.

> juz sie okazalo - producenci musieli zauwazyc ze jednak ten nforce sie
> sprzedaje

 A kto te enforsy kupuje? Garstka hobbystów. To jest żaden rynek.
 Poważny rynek to jest OEM, gdzie rządzi Intel, potem długo nic i SiS
 z Vią. Przy takiej skali można dostrzec pewne problemy, jakie sprawia
 chipset. Przy takiej skali można wywrzeć presję na jego producenta by
 go poprawił.

> pare procent wolniej niz przy konkurencji - kolosalna roznica

 Parę procent wolniej i parę procent drożej. Dzięki - wolę szybciej i
 taniej.

> hm... wogole obecnie najbardziej oczekiwany chipset pod opterona to
> nforce3:)

> a ktory nforce jej nie ma?:)

 Epox 8RDA, jakiś Leadtek.

> od producentow plyt wymaga sie tylko
> wyprowadzenia a to malo kosztuje

 Pamiętaj, że płyty z nForce to zwykle środkowa i górna półka cenowa.
 Na tej półce wszystkie płyty mają LAN.

> 40 zeta chciales powiedziec

 200zł to różnica między A 1.7+ a 2.5+ na jądrze Barton.

> czesto mozna dojsc do 180-185 ale to juz 37Mhz na pci - moze to malo ale
> po co ma sie marnowac?

 A ja patrzę na to z drugiej strony. Te parę nędznych megaherców to
 zbyt mało żeby ryzykować destabilizację pracy systemu czy utratę danych
 na przetaktowanym dysku.

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM600... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]