Re: najcichszy wiatrak do zasilacza

Autor: Larus (larus_at_silesianet.pl)
Data: Fri 06 Jun 2003 - 12:17:22 MET DST

> W realnych warunkach to nie ma szans na 12dB. A to dlatego, że to szumi
> powietrze przeciskające się pomiędzy grilami, blachami radiatorów itd.

Nie biorętego pod uwagę.

> Jeśli chcesz sprawdzić 'cichość' samego wiatraka, to wymontuj go i uruchom
> trzymając go w ręku tak, by z obu stron nie było żadnych przeszkód na torze
> przepływu powietrza.

Oczywiście tylko tak oceniam. Na zewnątrz obudowy, trzymając w ręku przy
idealnej ciszy.

> najmniejsze, a więc będzie lepiej słychać pracę samego wiatraka. Aha - o ile
> pamiętam głośność mierzy się z odległości 1 metra - wątpię, czy z takiej
> odległości będziesz go słyszał...

A widzisz, tego nikt konkretnie nie pisze. Człowiek może siętylko
domyślać, czy to z 1m, z 3m czy może jeszcze inaczej ...

> Z cichymi wiatrakiami to jest tak, że jak już masz taki cichy wiatrak, to
> zaczynasz walczyć 'z szumiącym powietrzem' bo ono jest źródłem hałasu, a nie
> sam wiatrak.

Wiem, co to znaczy, bo sam praktycznie nie mam wiatraków :-)

> Podsumowując: Papst 8412NGL jest naprawdę wiatrakiem 'z najwyższej półki'
> jeśli chodzi o cichość, jakość wykonania i trwałość - nic lepszego nie
> znajdziesz. A szum o którym piszesz to nie jego sprawka, tylko powietrza, a
> dokładniej: przeszkód na jego drodze.

Niestety, co do cichości kompa to ja mam fioła. I osobiście wiem co
słyszę. Jest to na pewno *cichutki* wentylator. Ale wyraźnie słyszę
zarówno szum wytwarzanego "wiatru: jak i łożsyko. Osobiście uważam, że
jest on głośniejszy niż bardzo (4V) wyciszony Zalman 80mm. Niesłyszalny
praktycznie to dopiero jest na 7V i zawieszony swobodnie. Inaczej po
prostu sobie buczy. Ale mam tylko jeden egzemplarz do oceny :(

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus_at_mojepc.pl> / MAD powered
  "Non qui parum habet, set qui plus qupit, paupare est"