Re: Zamykanie CD-ROMu

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_zbyszek.net)
Data: Mon 02 Jun 2003 - 21:03:09 MET DST

> dokładnie! jeszcze nikt nie wpadł na to żeby przyciski umieszczać u góry
> tacki..

Za to już dawno ktoś wpadł na pomysł dużo lepszy - zapożyczony chyba z
odtwarzaczy samochodowych, jednak z niezrozumiałych dla mnie przyczyn
rozwiązanie to nie rozpowszechniło się. Chodzi mi oczywiście o mechanizm
typu "slot-in", czyli szczelinę do bezpośredniego wkładania płyty zamiast
szufladki. Moim zdaniem to rozwiązanie bije na głowę tradycyjne tacki pod
względem funkcjonalności- płytę zwyczajnie wsuwamy w szczelinę, tak samo ją
odbieramy - żadnych zbędnych ruchów, żadnego szukania po omacku przycisku
pod wysuniętą szufladką. Nie trzeba się przejmować zamykaniem czegokolwiek
po wyjęciu płyty. Miałem kiedyś napęd LG x24 działający na tej zasadzie i
gdyby nie to, że oprócz rewelacyjnego mechanizmu slot-in miał same wady, to
używałbym go do dziś. Zupełnie nie rozumiem dlaczego producenci się z tego
wycofali (chyba tylko Pioneer robi jeszcze takie modele DVD, a może już też
nie?). Czyżby chodziło o to, że w napędach slot-in nie można używać dysków
innych niż standardowe o średnicy 12 cm?

--
Zbyszek T.