Re: Zamykanie CD-ROMu

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Mon 02 Jun 2003 - 14:21:46 MET DST

> moze.
> kiedys rozkrecilem cd i zobaczylem dlaczego. szufladka ma jedno ramie w
> zabki, od otwierania/zamykania jest silniczek z koleczkiem zebatym, ktory
> jezdzi po tej szynie rowniez z zabkami. kiedy dopychasz cd-rom na sile,
> czasem te zabki moga przeskoczyc. wtedy uklad zabkow sie nie zgadza i
naped
> nie wie dokladnie w ktorym miejscu jest plyta (mysli, ze jest o jeden
zabek
> dalej) cizeko to samemu naprawic.

zapewniam Cię że napęd dokładnie wie, gdzie jest płytka a zęby przeskoczyć
nie mogą - są za duże i jest zbyt mało luzu na przeskok :).. wielokrotnie
rozbierałem napędy, wyjmowałem tackę itd.. nigdy tak samo nie trafisz z
powrotem - pomyśl jak takie strojenie ząbków skomplikowałoby i podniosło
koszta montażu i potem serwisu.. napęd po prostu ma czujniki krańcowe i wie
kiedy płytka jest skrajnie wysunieta i schowana..

> poza tym, moze dojsc do uszkodzenia samego
> silniczka.

i tu faktycznie może leżeć jedna z przyczynyn.. inna to taka że cały
mechanizm jest dosyć delikatny - nie jest projektowany by przykładać do
niego większa siłe.. dlatego najczęściej zamykam popychając tackę - ale
robię to delikatnie.. wystarczy tackę przesunąć 2mm i czujnik załapie o co
chodzi.. nie trzeba ręką "odprowadzac" tacki aż do samego końca :)

dla mnie argumentem za takim zamykaniem jest sam fakt że napęd qma o co nam
chodzi.. gdyby zachodziło bezpośrednie niebezpieczeństwo zniszczenia napędy
przez sam fakt zamytania w ten sposób to po prostu napędu nie dałoby sie tak
zamknąć i widniałby jaskrawy napis z zakazem.. skoro się da to znaczy że
producenci przewidzieli taki sposób zamytania..

> po prostu tak wygodniej i sie kazdy przyzwyczaja. szczegolnei jesli komp
> stoi na dole, i jeszcze do tego po prawej stronie, to dostep do guzika
jest
> utrudniony, kiedy szuflada otwarta.

dokładnie! jeszcze nikt nie wpadł na to żeby przyciski umieszczać u góry
tacki..

PZDR
Shaman