Re: Potrzebna pomoc w wyborze sprzętu.

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Wed 28 May 2003 - 23:31:04 MET DST

TRH napisał/a...

> Myślę że na początek wystarczy im coś w tym stylu:
> -Radeon9100 "Szafir"

 OK, ale przypilnuj żeby była wersja 128bit czyli albo szafir z 8mioma
 kostkami pamięci albo hercules.

> -Athlon XP 1700+
> -256DDR (333MHz) nie wiem czy noname czy jakieś lepsze.

 daj 512 noname. Jak nie będziesz kręcił, to producent praktycznie nie
 ma znaczenia. Jeśli będzie uszkodzona to wyjdzie to od razu i po
 prostu wymienisz na gwarancji.

> -HDD 40GB 7200rmp (potrzebna propozycja odnośnie producenta ja stawiam na
> SAMSUNG lun MAXTOR)

 A po co 7200rpm? 5400 wystarczy, będzie ciszej, taniej i chłodniej.

> -DVD-ROM (potrzebna propozycja odnośnie producenta ja stawiam na LG lub
> SAMSUNG)
> -CD-RW LITEON 48/24/48 (LTR-48246S)

 OK.

> -Obudowa mid tower

 Wbrew pozorom bardzo ważny element zestawu. Może coś z droższych
 (>200zł) ModeComów? Mają w miarę przyzwoite zasilacze.

> -WinXP HE PL
> -mobo ?

 MSI KT3V albo KT4V.

> -monitor ?
> -drukarka HP DJ-3820

 OK.

> Potrzebuję porady odnośnie mobo, monitora oraz uwag na temat ewentualnych
> zmian w konfiguracji. Znajomy chce wydać MAX na ten komp razem z monitorem
> ~3000zł (+/-500zł), do tego chce jeszcze kupić drukarkę więc musi się
> ograniczać.
> Co do mobo to nie mogę się zdecydować jaką firmę wybrać. Zastanawiam się nad
> wyborem jakiejś wypasionej mobo bo za 2-3 lata będzie można jeszcze coś do
> niej dołożyć a z takim ECS za 200zł to za 2 lata będzie już ciężko cokolwiek
> zrobić.

 Za 2 lata to będzie Athlon64 i nic nie wymyślisz mając nawet nie
 wiadomo jaką płytę. Nie mniej warto wziąć coś w miarę przyzwoitego i
 sprawdzonego - czyli MSI.

--
[ Michał Młynarczyk | faq @telefon.gsm.pl | GSM600... | GG 102937 ]
[ Serwis informacyjny TELEFON.GSM --- http://telefon.gsm.pl ----- ]