Re: kilka pytań o pen drive [Hama]

Autor: Waldeusz (woczko_at_kki.net.pl)
Data: Sun 25 May 2003 - 23:42:25 MET DST

Użytkownik "Grazyna" <kuzynkagra_at_gazeta.pl-wytnij> napisał w wiadomości
> Waldeusz napisał:

> A przy 256 MB faktycznie już się można bawić w partycje. I nawet hasła nie
> trzeba, bo Win98 NTFS nie zobaczy :-)..Czy jest coś ciekawego w
> oprogramowaniu do twojego pena? Jeśli jest bootowalny, to dla jakich
> systemów?

W instrukcji ktore tak lubisz czytac ;) pisza ze i owszem moze byc botowalny
pod warunkiem ze bios na to pozwala (start z USB)
oraz ze public area musi byc conajmniej 2mb (czyli czesc jawna)
wyglada na to ze mozna botowac tylko W98SE ale nie testowalem.

Co do partycji to zrobilem 128mb na fat32 jawne
i 128 NTFS secure
Acha - w instrukcji ktora dopiero przegladnalem
napisali ze transfer 700kb/s zapis i 1,1mb/s odczyt
i raczej sie pokrywa w praktyce - NTFS wydaje sie byc sporo szybszy
przy zapisie wielu mniejszych plikow
Urzadzonko jest produkowane w wersjach od 16mb do 2GB
pracuje pod windowsami, Linux Kernel 2.4 oraz Mac OS 9
(pod makiem nie dziala program secure)

Ma 1 duza zalete - waski pyszczek - inne "peny" ktore mialem nie wchodzily
do Compaqa EVO
ktory ma troche glebiej schowane gniazda USB na przednim panelu

Na plytce poza driverami i softem obslugujacym pena
jest jakis foxmail do odbioru i wysylania maili z pena oraz jakis program do
kompresji danych
ale nawet nie chce mi sie tego instalowac bo uzywac nie bede

Pozdrawiam
Waldeusz