Re: Zle sektory na dysku

Autor: tonery (tonery_at_gazeta.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 19:38:03 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki" <kwinto_at_2com.pl> napisał w wiadomości
 Sam bym tego lepiej nie opisał. Ale gdzie tu jest rola formatowania
| niskopoziomowego? Skoro elektronika dysku sama dba o realokowanie
| błędnych sektorów, to po co robić low-level format? Mnie o to chodzi...

---
Formatowanie niskopoziomowe wykonuje sie tylko raz w procesie produkcji
dysku. Zreszcza specyfikacja IDE nie pozwala na takie kroki uzytkownikowi
komputera. Mozliwe to było jedynie w trybie rzeczywistym na dyskach z
interfejsem ST506 (i innych starszych) stosowanych w PC XT. Wtedy
wykorzystywało sie w dosie przerwanie INT13.
Wszyscy ktorzy tu pisza i zalecaja formatowanie niskopoziomowe poprostu
kłamia. Problem ten był juz poruszany wiele razy i nie mam pojecia dlaczego
wiele osob nadal wierzy, ze kazdy w domciu  moze sobie sformatowac
niskopoziomowo hdd.
Michał