Re: Zle sektory na dysku

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 21 May 2003 - 17:47:08 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bag66h$7nf$1_at_news.onet.pl
> Użytkownik "Michal Kawecki" napisał:
>
> No cóż... jak wiadomo dane na dyskach twardych zapisywane są na
> talerzach magnetycznych. Jeżeli mowa o zapisie magnetycznym, to można
> je porównać do zapisu analogowego (mowa o sposobie zapisu), a w takim
> przypadku towarzyszą mu szumy tła. Są one na szczęście znikome, ale
> mogą powodować niewłaściwe zapisanie danych (czyli błędne
> namagnetyzowanie nośnika). Takie zjawisko może nastąpić podczas
> lekkiego ruchu głowicy podczas zapisu odpowiedniego sektora. W takim
> przypadku układ elektroniczny odpowiedzialny za korekcję ECC dokonuje
> [...]
Sam bym tego lepiej nie opisał. Ale gdzie tu jest rola formatowania
niskopoziomowego? Skoro elektronika dysku sama dba o realokowanie
błędnych sektorów, to po co robić low-level format? Mnie o to chodzi...

M.