Re: kilka pytań o pen drive [Hama]

Autor: Grazyna (kuzynkagra_at_gazeta.pl-wytnij)
Data: Wed 21 May 2003 - 14:48:52 MET DST

radar napisał:

> Już wiem wszystko.

Ja też chciałabym móc kiedyś o sobie coś takiego powiedzieć ;-)).

> następnie założenie hasła jest możliwe poprzez
> aplikację, która jednocześnie go formatuje więc należy najpierw zrobić
> backup.

To raczej nie jest zbyt wielki problem, bo formatowanie następuje tylko
przy pierwszym założeniu hasła lub przy jego zmianie.

> żeby jeszcze mnie do końca pognębić to
> partycja jest FAT ;-)

Do końca to dopiero ja ciebie teraz pognębię, ale z bólem serca ;-).
Wszystkie te urządzonka mają system plików FAT.

> Właśnie przećwiczyłem jeszcze odpinanie na gorąco i jestem
rozczarowany,
> gdyż po ponownym podłączeniu widać tylko niezabezpieczoną część dysku
> dostanie się do reszty wymaga restartu komputera (nie wystarczy
restart
> aplikacji) i ponownego podania hasła :(

To, że trzeba podać hasło, aby się dostać do zabezpieczonej części dysku
jest logiczne - taki jest przecież sens tej operacji. Z tym restartem
komputera coś jest nie tak. Jeśli używasz XP, to musisz pamiętać o
kliknięciu na taką ikonkę w stylu "teraz możesz bezpiecznie odłączyć
urządzenie" - dokładnie ci nie powiem, bo nie mam polskiej wersji
systemu. Poza tym pilnuj, żeby żadna aplikacja nie używała w tym czasie
tego pena.

> Ogólnie mówiąc na razie kupa blada. Pozostaje kupienie innego pena z
> lepszym softem :(

Nie grzesz ;-), są też peny beż żadnego softu, a z twojego można nawet
zrobić bootowalnego ZIP-a USB dla XP. Pobaw się tym jeszcze trochę, żeby
dobrze poznać aplikację. A gdybyś kiedyś faktycznie chciał kupować
nowego pena, to nie rób tego na gorąco. Najlepiej wcześniej zajrzeć na
stronę producenta (jeśli można tak się wyrazić, bo większość firm tylko
konfekcjonuje ten sprzęt) i poszukać informacji, chociaż niestety często
są one częściowo nieaktualne. Poza tym wiele penów ma ciekawe dodatkowe
funkcje, więc rozejrzyj się spokojnie, skoro teraz już jedną zabawkę
masz.

Baw się dobrze :-)
Grażyna