Re: HD Tach i obciazenie procesora

Autor: Glova (sebag_at_max.com.pl)
Data: Mon 12 May 2003 - 08:32:34 MET DST

Czesc,

> Objaw typowy dla wyłączonego DMA (nie mylić z UDMA). Czy przy kopiowaniu
> dużych plików też jest wysoki CPU load?

Wydaje sie, ze tak (jestem teraz w pracy nie moge sprawdzic).
A jak sprawdzic/wlaczyc DMA w XP? W menadzerze urzadzen/podstawowy kanal IDE
pokazuje mi tryb transferu DMA jezeli dostepne
Czy moze to byc wina tasmy, czy raczej nie?

> Każdy dysk jest dobry do czasu ... Niestety dla IBM DTLA (zwanych czasem
> DeathStar) czas ten bywa krótki. Pomonitoruj czymś rejestry S.M.A.R.T.,
> zwłaszcza relokacje (raw value). Padający DTLA wydaje czasem dość
> charakterystyczne stukanie podczas wykrywania badsectorów (i ew.
> relokowania ich).

Oj no to mnie nastraszyles, bo faktycznie wydaje takie dzwieki :(
Czym wykonac te testy S.M.A.R.T? Sciagnalem soft do testow IBM'a, ale
zadnych bledow nie wykazal...

> To się da zmienić np. softem IBM. Co prawda ucisza on (kosztem wydajności)
> tylko "chrupanie" głowic a wizg łożysk pozostaje, ale zawsze to coś.

Sprawdze dzieki, chociaz gdzie tego teraz szukac? IBM wycofal sie z dyskow,
teraz sprzedaje je jako Hitachi, z tego co pamietam?

Pozdro
Glova