Re: HD Tach i obciazenie procesora

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 12 May 2003 - 12:40:40 MET DST

Glova wrote:
> Oj no to mnie nastraszyles, bo faktycznie wydaje takie dzwieki :(
> Czym wykonac te testy S.M.A.R.T? Sciagnalem soft do testow IBM'a, ale
> zadnych bledow nie wykazal...

Jeżeli WinXP nie ma skopanej obsługi dysków (tak jak to mi się gdzieś
kiedyś z Win98 przydzrzyło poczuć), to jeśli dysk zaraportuje jakieś
znaczne błędy to powinien w pierwszym rzędzie wyłączyć DMA właśnie

Programów do SMARTa pod windows widziałem kilka i w sumie były kiepskie.
Nie pamiętam czy SpeedFan (mimo, że do czego innego służy :-) ) umie
podawać "raw value" dla atrybutów SMART-a - jeśli umie to obejrzyj je. Bo
wskaźniki przeprocesowane (na ogół przybierają wartości przeliczone do
przedziału 0÷100) ti IMO OKDP :->

A pisząc "soft do testów IBM'a" to masz na myśli Drive Fitness? Jeśli tak,
to zapuść go na solidne testowanie.

--
Pozdrówka,
        Artur