Re: HD Tach i obciazenie procesora

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 12 May 2003 - 00:32:53 MET DST

Glova wrote:

> Czy to normalna sytuacja, ze w HD Tachu 2.61 (z opcja advanced size
> check) mam obciazenie procesora na poziomie 57%?

Objaw typowy dla wyłączonego DMA (nie mylić z UDMA). Czy przy kopiowaniu
dużych plików też jest wysoki CPU load?

> Dysk IBM DTLA-307030, wydaje sie ze dobry

Każdy dysk jest dobry do czasu ... Niestety dla IBM DTLA (zwanych czasem
DeathStar) czas ten bywa krótki. Pomonitoruj czymś rejestry S.M.A.R.T.,
zwłaszcza relokacje (raw value). Padający DTLA wydaje czasem dość
charakterystyczne stukanie podczas wykrywania badsectorów (i ew.
relokowania ich).

> (a IBM jest bardzo glosny wiec to slychac)

To się da zmienić np. softem IBM. Co prawda ucisza on (kosztem wydajności)
tylko "chrupanie" głowic a wizg łożysk pozostaje, ale zawsze to coś.

--
Pozdrówka,
        Artur