Re: gwarancja na HDD

Autor: ZenoN (maciej_at_kris.mpnet.pl)
Data: Sat 10 May 2003 - 00:26:52 MET DST

2late wrote:
> Oddali mi właśnie dysk z naprawy, nowy, i dowiedziałem się że
> gwarancja (3 lata) liczy się od chwili zakupu dysku, chociaż
> wymieniali mi go już trzy razy. Byłem przekonany że skoro dostałem
> inny dysk to gwarancja powinna się liczyć od dnia wymiany dysku. Kto
> ma rację, po czyjej stronie stoi prawo? Pozdrawiam

Wedle przepisu teoretycznie powinni dac nowa gwarancje jako ze otrzymales
nowe urzadzenie, ale wziawszy pod uwage fakt, ze dysk jest stosunkowo latwo
popsuc przed uplywem gwarancji, to do konca zycia mozna miec zawsze nowy
dysk. Swoja droga, to kto Ci powiedzial, ze gwarancja idzie od momentu
zakupu pierwszego dysku, bo jak nie widziales druku (gwarancji) od
dystrybutora lub hurtowni w ktorej zaopatruje sie sklep w ktorym kupoujesz
to roznie moze byc z ta gwarancja. Najczesciej dystrybutor wymienia na dysk
nowy z nowa gwarancja na takich warunkach , na jakich zostal kupiony 1 dysk
(czyli w Twoim przypadku 3 lata). Jezeli dany model juz nie jest produkowany
a inne modele danego producenta dyskow nie posiadaja 3 letniej gwarancji to
zawsze dostawalem jakiegos WD z serii JB, a one maja 3 lata.
Aha , czasem uklad pomiedzu sklepem a dystrybutorem jest inny niz pomiedzy
sklepem a klientem koncowym. Sklep powinien dac nowa gwarancje
(teoretycznie) na nowe urzadzenie, pomimo ze sam ma gwarancje tzw.
kontynowana - niestety. I jeszcze jedno sklep pomimo ze ma mozliwosc
udzielenie dluzszej gwarancji np 3 lata na dysk, moze udzielic tylko
rocznej, bo tyle od niego wymaga przepis.
Nie jestem prawnikiem wiec jezeli sie myle, to prosze sprostowac moje
wypociny :)

BTW. Dzisiaj przyszedl z serwisu moj dyscior (reklamowalem 10gb samsunga) i
jakiez bylo moje zdumienie gdy zobaczylem .......... 10GB SAMSUNG (liczylem
na jakas 40GB) i to z gwarancja do................ stycznia 2004 hehe, mimo
ze dostalem nowa sztuke :). Ale to jedyny przypadek w mojej firmie... i
pechowo na mnie trafilo. Zawsze gwarancjia szla od nowa.

Pozdr
ZenoN