Re: gwarancja na HDD

Autor: d_at_\\/!d()
Data: Sat 10 May 2003 - 08:19:24 MET DST

Dnia 2003-05-10 00:26, Użytkownik ZenoN napisał:

> Wedle przepisu teoretycznie powinni dac nowa gwarancje jako ze otrzymales
> nowe urzadzenie, ale wziawszy pod uwage fakt, ze dysk jest stosunkowo latwo
> popsuc przed uplywem gwarancji, to do konca zycia mozna miec zawsze nowy
> dysk.

To nie jest żadna argumentacja. Klienta w tym przypadku ściśle chroni
Kodeks Cywilny - zacytuję fragment traktujący o gwarancji - dobrze jest
się z nim zapoznać.

Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie
wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do
usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od
wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.

§ 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi
jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

Art. 578. Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z
tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w
sprzedanej rzeczy.

Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady
fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub
do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji,
chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu,
w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.

§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

§ 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w
czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z
gwarancji ponosi gwarant.

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub
zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy,
przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
gwarancji nie mógł z niej korzystać.

pozdrawaim
dav

--