Re: znow problem z DMA

Autor: slawek_xl (slawek_xl_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 09 May 2003 - 21:48:49 MET DST

Dnia 09-05-2003 19:45 , grzess powiedział:
> dgludma odpalam z parametrami czy bez i nic sie nie dzieje
> nie wiem czy prawidlowo sie posluguje tym programem, ale gdy wpisze komende
> dgludma, wyswietlaja sie rozne parametry i nic dalej sie nie dzieje, kursor
> miga, tak jakby zadnej reakcji
> 4in1 instaluje prawidlowo, naprawde wykorzystalem wszystkie mozliwe
> mozliwosci

Niestety nie dysponuję obecnie żadnym dyskiem WD i nie mogę uruchomić
tego programu ale czytając opis myślę, że powinieneś:

- ustawić w biosie tryb UDMA dla dysku na "auto"
- uruchomić system w trybie "wiersza poleceń" (gdyby były kłopoty to
"wiersz poleceń trybu awaryjnego" lub czysty DOS 6.22 z dyskietki, bez
EMM386 itd)
- uruchomić DLGUDMA.EXE
- poruszając się strzałkami g/d wybrać właściwy dysk
- '1' wybrać UATA/33
- F1 przejrzeć ustawienia
- F10 zakończyć program i wyłączyć komputer
wyłączyć a nie restartować - zalecają nawet odczekać 30s

ewentualnie z wiersza uruchomić
DLGUDMA -D0 -O przy dla pierwszego dysku
DLGUDMA -D1 -O przy dla drugiego dysku itd

Choć nie wiem czy w opisie który ściągnąłem z WD nie ma błędu.
Jeżeli tak to powinno być odpowiednio
DLGUDMA -D0 -E
DLGUDMA -D1 -E itd

uwaga odnośnie wyłaczenia j.w.