Re: Jak odzyskać dane z HDD? - pilne

Autor: irbar (irbar_at_go2.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 11:58:24 MET DST

> Jak chcesz się jeszcze pobawić, to po pierwsze - sprawdź, jak ten dysk
> był rozpoznawany przez BIOS w tamtym komputerze i ustaw w swoim BIOS-ie
> takie same parametry; po drugie - sprawdź, czy nie był używany jakiś
> programik do obsługi dużych dysków pod starymi BIOS-ami typu EZ-Drive,
> MaxBlast itd. Pobaw się programem Active Partition Recovery
> http://www.uneraser.com/ i Testdisk http://www.cgsecurity.org/, może
> znajdą tę partycję i uda się odbudować Testdiskiem jej bootsektor.

Jeszcze jedno: dysk to Samsung 40GB, na komputerze był Win 98SE co za tym
idzie fat32. Z tego co wiem to była ustawiona 1 partycja 30GB. Ale
dokładnych szczegułów nie znam, a znajomy nie może sobie przypomnieć.
Komputer był kupiony jako element do obsługi (sterowania i gromadzenia
danych) jakiegoś sprzętu laboratoryjnego. Sprzęt ma jakieś 2-3 lata.
Dostarczyli mu go w takiej konfiguracji i nie wiadomo, czy były używane
jakieś programiki do oczukania BIOSu. Ale jeśli były, to da się coś zrobić?

Pozdrawiam