Re: Jak odzyskać dane z HDD? - pilne

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 11:24:40 MET DST

Użytkownik "irbar" <irbar_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> No więc sprawa wyglšda tak:
> znajomy dał mi dwa dni temu HDD z jednego z kompów w pracowni. Dane sš
> archiwizowane co jakiœ czas, ale komputer był połšczony z czymœ i
> cišgle rejestrował na bieżšco jakieœ dane. Na komputerze był Windows
> a system plików to fat 32. Przyszedł jakis ktoœ i zrobił coœ - nie
> wiadomo co. Okazało się, że system (różne Windy) nie widzi partycji i
> nie może rozpoznać systemu plików i chce go formatować. PM jest
> bezsilny, tiramisu także. Spróbowałem Easy Recovery. Coœ się ruszyło.
> Zobaczył, że na HDD jest 23 GB zajętego miejsca, ale jest problem:
> [...]

Wygląda to beznadziejnie.
Poradź znajomemu, żeby na przyszłość zapisywał sobie gdzieś podstawowe
informacje o swoich partycjach, chociaż ich początek i koniec. Albo
zrobił (wystarczy raz) kopię MBR np. darmowym MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com.
Jak chcesz się jeszcze pobawić, to po pierwsze - sprawdź, jak ten dysk
był rozpoznawany przez BIOS w tamtym komputerze i ustaw w swoim BIOS-ie
takie same parametry; po drugie - sprawdź, czy nie był używany jakiś
programik do obsługi dużych dysków pod starymi BIOS-ami typu EZ-Drive,
MaxBlast itd. Pobaw się programem Active Partition Recovery
http://www.uneraser.com/ i Testdisk http://www.cgsecurity.org/, może
znajdą tę partycję i uda się odbudować Testdiskiem jej bootsektor.

P.S. RAW - próba wyszukania plików bez użycia tablic alokacji plików. To
takie łapanie ryb w wodzie ręką ;-). Tracisz nazwy plików, a ich
zawartość i długość może być prawdziwa tylko jeśli plik był w jednym
kawałku, tj. partycja była zdefragmentowana.

M.