Re: Jak odzyskać dane z HDD? - pilne

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 12:22:55 MET DST

Użytkownik "irbar" <irbar_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> Jeszcze jedno: dysk to Samsung 40GB, na komputerze był Win 98SE co za
> tym idzie fat32. Z tego co wiem to była ustawiona 1 partycja 30GB. Ale
> dokładnych szczegułów nie znam, a znajomy nie może sobie przypomnieć.
> Komputer był kupiony jako element do obsługi (sterowania i gromadzenia
> danych) jakiegoś sprzętu laboratoryjnego. Sprzęt ma jakieś 2-3 lata.
> Dostarczyli mu go w takiej konfiguracji i nie wiadomo, czy były
> używane jakieś programiki do oczukania BIOSu. Ale jeśli były, to da
> się coś zrobić?

Jeśli był taki programik, to trzeba go tylko ponownie zainstalować. Ale
raczej wątpię, że był, z uwagi na to, że sprzęt jest dość nowy. Myślałem
raczej o pracowni w szkole - tam dopiero bywają zabytki...;-). Możesz to
w każdym razie sprawdzić podglądając tabelę partycji czymś lepszym niż
fdisk, np. Ranish Partition Managerem. Tego typu programiki zaznaczają w
niej "fałszywą" partycję z jakimś dziwnym deskryptorem, innym od
standardowego 0B bądź 0C; np. dla EZ-Drive jest to hexa 55.

Jedna partycja ułatwia sprawę; jeśli była zakładana fdiskiem, to
wystarczy ręcznie wpisać w Ranishu odpowiednie parametry - fdisk zawsze
zaczyna ją w tym samym miejscu, a jej koniec nie ma większego znaczenia.
Pobaw się symulatorem (jest w instalce), a będziesz wiedział o co
chodzi.

M.