Jak odzyskać dane z HDD? - pilne

Autor: irbar (irbar_at_go2.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 10:43:04 MET DST

No więc sprawa wygląda tak:
znajomy dał mi dwa dni temu HDD z jednego z kompów w pracowni. Dane są
archiwizowane co jakiś czas, ale komputer był połączony z czymś i ciągle
rejestrował na bieżąco jakieś dane. Na komputerze był Windows a system
plików to fat 32. Przyszedł jakis ktoś i zrobił coś - nie wiadomo co.
Okazało się, że system (różne Windy) nie widzi partycji i nie może rozpoznać
systemu plików i chce go formatować. PM jest bezsilny, tiramisu także.
Spróbowałem Easy Recovery. Coś się ruszyło. Zobaczył, że na HDD jest 23 GB
zajętego miejsca, ale jest problem: udało mu się sprawdzić (?) zawartość
dysku tylko wtedy, gdy wybrałem mu system plików RAW (co to
jest???????????). Poza tym pliki jakie znalazł wyglądały tak: filXX.bmp,
filXX.wav, filXX.doc itp. (XX to dwucyfrowa liczba) i prawie wszystkie miały
200 000 000 bajtów. Możecie mnie jakoś poratować? Co można zrobić i czym to
ugryźć żeby odzyskać dane?