Re[6]: nForce2 vs KT333

Autor: Coroner (coroner_at_microtech.pl)
Data: Tue 06 May 2003 - 08:33:50 MET DST

Witaj CeBeR,

W Twoim liście datowanym 28 kwietnia 2003 (12:38:33) można przeczytać:

C> ROTFL. Soundstorm jest ze zintegrowanych kart zdecydowanie najlepszy
C> (obsługuje najwięcej efektów w grach), ale porównywanie go z Audigy 2 to
C> pomyłka, bo jakością dźwięku bije go na głowę nawet Live (nie ma się czemu
C> dziwić, skoro analogowe wyjście oparto na kodeku Realtek ALC650).
Ta.. jasne..
Widzisz - Ty jestes teoretykiem a ja praktykiem.
Moge Cie z cala pewnoscia zapewnic, ze dzwiek jest duzo lepszy niz na
Audigy 2. Porownaj sobie rowniez obciazenie procesora przy np.
odgrywaniu dzwieku za pomoca audigy 2 oraz soundstorm.

C> Jedyną
C> jego zaletą jest wyjście cyfrowe z koderem DolbyDigital - używasz?
TAK

C> Ja też (no, właściwie coś pomiędzy 2700+ a 2800+ - 2200 MHz). Na KT400, w
C> którtym mogę zmienić mnożnik tego procesora na 13 i większy. A ty?
A ja mam ustawiona szyne systemowa na 200mhz
*11.5 daje rowniutenkie 2300mhz
Chlodzenie powietrzem. Bez zadnych dodatkowych radiatorow i dupereli (chociaz
sadze, ze jesli nakleilbym na mpc-t dodatkowy radiator z malym
wentylatorkiem szyne daloby sie ustawic jeszcze wyzej)

C> Większość płyt z nF2 nie obsługuje pięciobitowych mnożników, więc pewnie
C> nie. Na mojej płycie raczej niewskazane jest używanie magistrali 200 MHz i
C> większej (ze względu na brak odpowiednich dzielników dla PCI/AGP). Niemniej
C> jednak jest to możliwe przy _odpowiednich_ pamięciach i odpornym na wysokie
C> PCI dysku - nawet na tej grupie raportowano taki wyczyn na Epoxie 8K9A.
Nie ma sie po co meczyc skoro za 100zl wiecej mozesz dostac o wiele
lepsza plyte.. Ktora nareszcie dziala bezproblemowo z Radeonami
9700/9500/pro (co bylo dla mnie glownym bodzcem do zakupu)

C> Czy
C> dzięki Twojemu zablokowanemu PCI jest to możliwe?
Patrz wyzej. Zawsze myslalem, ze najlepiej jest zwiekszac szyne a
dopiero pozniej zmieniac mnoznik.

C> IMHO na większości płyt z
C> nF2 nie (najlepszy jest podobno Soltek FRN,
ROTFL.. teraz jeszcze powiedz ze masz tego Solteka. Ta plyta to
pomylka. Popatrz np. na wahania napiec dla procesora, karty graficznej
oraz pamieci.. Ewidentnie nie do podkrecania - chyba ze chcesz sobie
usmazyc komputerowe podzespoly.

C> pozostałe wymagają zwykle
C> podniesienia napięcia zasilania chipsetu; zdarzały się Epoxy 8RDA
C> "wymiękające" tuż powyżej 166 MHz).
Eeee. to jakies bzdury wyssane z palca. Wszystkie nowe biosy do plyt na nforce2 dodaja obsluge bartonow
333mhz oraz 400mhz (na zapas). Jedna z plyt na nforce2 (na ktorej w
tej chwili pracuje moj komputer) to chaintech 7njs i najnowszy bios poprawia stabilnosc przy wysokim ustawieniu
szyny.

C> Sugeruję zmienić testera, bo zaszło tu jakieś nieporozumienie. We
C> _wszyskich_ testach, z wyjątkiem Twojego, wydajność dysków twardych jest
C> niższa na nForce2 niż na konkurencyjnych chipsetach.
Pokaz w takim razie ten test. Jestem ciekaw. Bo na razie wypowiadaja
sie osoby, ktore plyt opatych na nforce2 na oczy nie widzialy. hehe.

--
Pozdrowienia,
 Coroner                            mailto:coroner_at_microtech.pl