Re: Re[6]: nForce2 vs KT333

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Wed 07 May 2003 - 13:20:13 MET DST

Coroner wrote:

> Moge Cie z cala pewnoscia zapewnic, ze dzwiek jest duzo lepszy niz na
> Audigy 2. Porownaj sobie rowniez obciazenie procesora przy np.
> odgrywaniu dzwieku za pomoca audigy 2 oraz soundstorm.

Do zupełnie innych wniosków dochodzą testerzy używający trochę czulszych
instrumentów pomiarowych, niż Twoje uszy. Zobacz choćby tu:
http://firingsquad.gamers.com/hardware/audigy2_versus_nforce2/default.asp
Jak widać zdecydowanie wygrywa Audigy 2, zarówno w jakości dźwięku, jak i
wydajności w grach.
Oczywiście niezaprzeczalną zaletą nForce2 jest możliwość wysłania na SPDIF
pełnego sygnału 5.1 zakodowanego w DD. Skoro tego używasz, nie dziwię się,
że uważasz SS za lepsze rozwiązanie niż Audigy 2. Nie jest to jednak opcja
często wykorzystywana, a analogowe wyjścia SS mogłyby być lepsze.

> ROTFL.. teraz jeszcze powiedz ze masz tego Solteka. Ta plyta to
> pomylka. Popatrz np. na wahania napiec dla procesora, karty graficznej
> oraz pamieci.. Ewidentnie nie do podkrecania - chyba ze chcesz sobie
> usmazyc komputerowe podzespoly.

Nie - do niedawna używałem Epoxa 8K9A na KT400. Teraz kupuję coś nowego i
między innymi zastanawiam się nad nForce 2 (konkretnie Epoxem 8RDA+ i Abitem
NF7 2.0). Za pierwszym "przemawia" SoundStorm i 6xPCI, za drugim
gwarantowana magistrala 200 i mnożniki pięciobitowe. Te pochwały dla Solteka
znalazłem w jakimś teście, była to jedyna płyta z NF2 na której możliwe było
stabilne ustawienie FSB na 217 MHz i to bez zmiany napięcia zasilania
chipsetu.

> Eeee. to jakies bzdury wyssane z palca. Wszystkie nowe biosy do plyt
> na nforce2 dodaja obsluge bartonow 333mhz oraz 400mhz (na zapas).
> Jedna z plyt na nforce2 (na ktorej w
> tej chwili pracuje moj komputer) to chaintech 7njs i najnowszy bios
> poprawia stabilnosc przy wysokim ustawieniu szyny.

To dlaczego pojawieniu się rev. 2.0 Abita NF7, oraz zapowiedzi Epoxa 8RDA3+
towarzyszą achy i ochy nad "oficjalnym supportem dla FSB 200MHz" i po co
niektórzy użytkownicy 8RDA+ (i nie tylko) dłubali przy swoich płytach
lutownicą (tzw. Vmod), aby uzyskać stabilność na 200MHz, skoro według Ciebie
wystarczy aktualizacja BIOSu? Ta "obsługa Bartonów" którą wnoszą nowe BIOSy
to nic innego, tylko poprawne wykrywanie nazw nowych procesorów. Działać
będą one tak samo jak na starej wersji, jedyną róznicę zobaczysz podczas
POST, gdzie zamiast "Unknown CPU type 1800MHz" pojawi się napis "Barton
2500+".

> Pokaz w takim razie ten test. Jestem ciekaw. Bo na razie wypowiadaja
> sie osoby, ktore plyt opatych na nforce2 na oczy nie widzialy. hehe.

To można znaleźć w naprawdę wszystkich testach nForce2 w sieci - choćby na
benchmark.pl - ostatnio dodano test Abita NF7 i dopiero on dogonił
wydajnością dysku twardego KT400. Pozostałe odstają o ok. 10% (Twój
Chaintech 7NJS wypadł najgorzej - ok. 17%). Może to wina sterowników do
chipsetu i w nowszych zostało to już poprawione - nie wiem.
Jeszcze raz podkreślę, że nie mam wątpliwości co do wyższości nForce 2 nad
KT400 (w końcu sam zdecyduję się zapewne na taki upgrade). Jednak jeśli do
procedury testowej dorzucić kwestię ceny, pojawiają się wątpliwości, gdyż
stosunek cena/możliwości według mnie wyżej stawia płyty na chipsetach VIA.
Przykładowo: Epox 8K9A - 320 zł, 8RDA - 420, 8RDA+ - 480, Abit NF7 - 450.
Jeśli więc komuś zabraknie 150 zł na wymarzoną konfigurację, moim zdaniem
lepiej zrezygnować z nForce2 i wziąć KT400 lub 333CF, a zamiast
"standardowej" obudowy Codegen czy Megabajt przynajmniej Enlighta z
prawdziwym trzystuwatowym zasilaczem.

pozdrawiam,
Konrad Zydroń