Re: wyciszanie

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Mon 05 May 2003 - 11:59:13 MET DST

> oszalec... mam zamiar wymienic wiatrak na procesorze na 80 mm (tylko
> gdzie kupic przejsciowke...) i puscic go tak jak ten z obudowy na wolne

jak masz chwile (okolo 1 godziny) i dostep do kawalka blachy aluminiowej
grubosci okolo 0.5mm to polecam te linki
http://www.filestorm.de/workshop/fanad.html
http://www.abbc65.theseed.net/shroud/shroud.htm
a ze dzialaja takie pomysly
http://forum.tweak.pl/viewtopic.php?t=18177
(na poczatku sa fotki zasilacza ale zaraz po nich 2 przerobione coolery
Spire)

> do tego mysle, zeby na grafike zamontowac stary radiator od pentium
> (jest to stara tnt) i wywalic wiatrak. podobne pomysly chodza mi gdzy
> widze chipset...

mamo - kto na TNT daje wentylatory jakis chory producent - daj duzy radiator
i na GPU i na NB plyty glownej - fajne sa np Zalman NB32J

> wentylatow produktu zasilaczopodobnego

zmienic na cos ze stajni Sirtec
(Sirtec/Chieftec/Enlight/HighPower/Thermaltake) z serii HPC-xxx-xxx - sadzac
po czesci konfigu Twojego kompa to nie jest zbyt pradozerny wiec jak trafisz
np dobrego Enlighta 300W (z dobrze umieszonym termistorem) to wentylator nie
powinien krecic sie szybciej niz 1400rpm

> ... i "bebechy", czyt. to co
> zostanie, wiatrak na procu + obudowa.

dysk - odizolowac od budy (podkladki gumowe, rozne dziwne ramki itp), chyba
ze ma 7200rpm to swistu lozyska ciezko sie pozbyc inaczej niz wymieniajac
dysk na jakis 5400rpm badz jakas Barracude
jak masz wolne wneki 5.25 to umiesc tam dysk np w ten sposob
http://www.silentpcreview.com/files/images/no-vibe-3.jpg

> i tu wlasnie mam pytanie: czy ktos z Was uzywal moze maty korkowej do
> wyciszania obudowy? jakie to daje efekty,

temp rosnie a efekty zaleza od obudowy - jak jakas tania rozklekotana buda z
cienkiej jak papier blaszki typu Codegen (przynajmniej te starsze modele) i
podobne to lepsze efekty da wymiana obudowy na cos solidnego z grubej blachy

ale jak dobrze pokombinujesz to w sumie beda 2 wentylatory - w zasilaczu i
na procku jak nie beda przekraczac 1600-1800rpm to wyciszanie moze byc
zbedne

pozdrawiam