Re: Mam dość Codegenów, NoName itp zapalniczek...jaki zasilacz kupić?

Autor: Maciej \ (mekpiotr_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 03 May 2003 - 00:53:07 MET DST

Użytkownik "Przemek" <brak_at_bhj.pl> napisał w wiadomości

> no niezupelnie .PFC mozna w duzym uproszczeniu okreslic jako
> uklad przeciwzakloceniowy
ZONK. Niestety z bolem musze stwierdzic ze NIE masz racji.
Przeciwzakloceniowe dzialanie jest ubocznym efektem. Tu
http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci866381,00.html
zas jest dosc dokladna definicja co to jest PFC

A tu
http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/pfc.html
opis roznic miedzy "aktywnym" i "pasywnym" PFC

Osobom bardziej zainteresowanym szczegolami polecam
ten adres:
http://www.e-insite.net/ednmag/index.asp?layout=article&articleid=CA46463

Dzialanie antyzakloceniowe o ktorym pisales wystepuje
jako efekt uboczny w "aktywnej" wersji PFC, na skutek
eliminacji harmonicznych. Ale nie jest (jak juz wyzej
pisalem) celem glowym.

> i wg mnie jest to niepotrzebny bajer
> ( oczywiscie tylko w przypadku elektroniki domowej)
kwestia sporna, juz przy paru komputerach w domu z silniejszymi
zasilaczami roznica miedzy konsumpcja pradu zasilaczy z PFC i
bez PFC moze byc odczuwalna na rachunkach.

> i dodatkowy
> uklad sporo kosztujacy
Z tym zgoda

> ktory moze sie zepsuc.
Z tym znowu niezbyt sie zgadzam

> A co do EU - w
> koncu czyms eurobiurokraci musza sie wykazac.
Ale akurat w tym wzgledzie maja racje - mniej pradu dzieki
PFC idzie "w gwizdek"

--
Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
do/podczas wysłania tej wiadomości.