Re: Mam dość Codegenów, NoName itp zapalniczek...jaki zasilacz kupić?

Autor: Przemek (brak_at_bhj.pl)
Data: Fri 02 May 2003 - 13:11:48 MET DST

Użytkownik "Maciej "AbrahaM" Piotrowski" <mekpiotr_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b8tggq$ito$1_at_news.onet.pl...
> Użytkownik "Daniel Rogas Roginski" <roginski_at_tlen.pl> napisał w
> wiadomości news:b8tcn2$3oi$1_at_absinth.dialog.net.pl

> PFC = korekcja wspolczynnika mocy tlumaczac doslownie. A realnie
> przeklada sie to na wieksza efektywnosc takiego zasilacz, czyli
> zasilacz 400W bez PFC pobiera z sieci energetycznej wiecej pradu
> niz taki sam z PFC. Przy okazji wystepuja tez inne korzystne
> efekty uboczne obecnosci PFC
>
> I na koniec drobna uwaga: W UE od jakiegos czasu wszystkie
> urzadzenia z poborem pradu powyzej pewnej wartosci musza byc
> obowiazkowo wyposazone w PFC.

no niezupelnie .PFC mozna w duzym uproszczeniu okreslic jako uklad
przeciwzakloceniowy i wg mnie jest to niepotrzebny bajer ( oczywiscie tylko
w przypadku elektroniki domowej) i dodatkowy uklad sporo kosztujacy ktory
moze sie zepsuc .A co do EU - w koncu czyms eurobiurokraci musza sie wykazac
..

pzdr