Re: !!! Poważny problem z partycjami - pomocy !!!

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Sat 26 Apr 2003 - 00:42:33 MET DST

Użytkownik "Grzegorz" <ramones_at_op.pl> napisał w wiadomości

> Wnioskuję, że zastosowanie mają tutaj twoje wczesniejsze informacje:
> "Pozostanie jedynie "maleńki" problem z ew. poprawieniem wpisów w
> bootsektorach partycji, oraz ze spójnością systemu plików".

Dokładnie...

> Program APR, jeśli jest jednym plikiem o nazwie uneraser.exe to go
> mam. Ale nei wiem jak tę "kosmetykę" zrobić.
> Proszę cię o pomoc w tym końcowym etapie. Chyba już prawie jest to
> gotowe.

Uruchom teraz program TestDisk, zaznacz uszkodzony dysk, wejdź w
Advanced. Pojawi się lista partycji i poniżej powinny być widoczne oba
dyski logiczne. Jeżeli tak jest, to zaznacz po kolei partycję primary i
oba dyski logiczne i dla każdej z pozycji wejdź w naprawę bootsektora
(polecenie Boot). Jeżeli zawartość aktualnego bootsektora i jego kopii
(zapisanej bezpośrednio po sformatowaniu partycji NTFS w jej ostatnim
sektorze) różni się, to w dolnym menu powinno się pojawić polecenie
"Backup BS". Po jego wykonaniu partycje powinny już być widoczne pod
każdym z programów jako sformatowane partycje NTFS.

Niestety, pozostaje jeszcze sprawa ew. błędów w samym systemie plików.
Na wszelki wypadek nie uruchamiaj chkdsk, tylko spróbuj skopiować co się
da na inny dysk. Chkdsk powinien usunąć wszelkie błędy, ale jednocześnie
może pozbawić cię dostępu do tych plików, na których być może ci zależy.

P.S. Namawiałbym cię do zachowania obecnej konfiguracji (MBR,
bootsektory) do pliku przy pomocy DFSee. Wiem, że to dodatkowy program
itp., ale... sicher ist sicher ;-). Ze strony http://www.dfsee.com
ściągnij pełną wersję (w niej jest dokumentacja) i wersję 16-bitową
(darmową, ale bez helpa). Z tej drugiej instalki, uruchom polecenie
[dfsmdos fdisk psave * Backup]. Utworzysz w ten sposób plik(i) Backup z
zapisanymi danymi dotyczącymi każdego dysku. Odtworzenie z kopii
(interaktywne, bez obaw): [dfsmdos fdisk prestore * Backup].
Powodzenia.

P.P.S. Sorry za zwłokę - musiałem to przetestować.
M.