Re: ATI All-in-Wonder 7500 czy ktos to uzywal?

Autor: Yankee (pjank_USUN_at_TO_home.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 12:13:57 MET DST

Frag pisze:
> [...]

Dokładniej to mam pierwszego Radeona AIW (tego jeszcze bez numerka),
ale jeśli chodzi o funkcje TV to raczej wiele się nie różni.

> 1. Ile przerwań potrzebuje ta karta?

Jedno - ważne żeby było "całe" :) tj. nie dzielone z innymi urządzeniami.
Co prawda ja pracuję pod XP na ACPI (wszystko na jednym IRQ) i jakoś
to działa ale przy wykorzystywaniu bardziej zaawansowanych funkcji (np.
jednoczesny podgląd wielu kanałów, albo podczas używania TimeShifting)
aplikacja TV lubi się zawieszać. Wg supportu to najprawdopodobniej przez
te dzielone IRQ, ale musiałbym praktycznie przeinstalować Windowsa żeby
to sprawdzić.

> 2. Jak jest naprawdę z TVout? czy działa niezależne wyświetlanie
> umożliwiające oglądanie filmu na CD i jednoczesną pracę na kompie?

ZTCP może być tak, że na monitorze masz np. cały pulpit, a na TV
tylko okienko jakiegoś playera.

> 3. Czy działa jakieś alternatywny soft TV? (Btv na pewno nie, może
> jest coś innego?)

Nie znam. Choć teoretycznie powinno działać cokolwiek, co wykorzystuje
DirectShow a nie odwołuje się bezpośrednio do chipu typu BT878.
Sam nawet planowałem sobie coś takiego napisać, ale czasu brak ;(

Ale soft standardowy jest całkiem przyjemny. Choć trzeba się raz
namęczyć, żeby np. skonfigurować listę kanałów w wybranej przez siebie
kolejności (nie jest to tak proste, jak np. w JTV :))

> 4. Soft do oglądania tv. Jaka jest MINIMALNA (w pikselach,
> mniej-więcej) wielkość okna TV?

160x120 pikseli + ramka okna
ramkę można wyłączyć uruchamiając np. tryb "blended window" - okienko
może być wtedy "półprzeźroczyste".

> 5. Ogólnie - wrażenia z używania, plusy - minusy?

Pisałeś, że to "z grubsza" to samo co karta z TVout + tuner TV.
Otóż wg mnie jest to dużo więcej...
+ dźwięk Stereo (choć ostatnio i to się zdarza w zwykłych tunerach)
+ funkcje TimeShifting - oglądasz TV, robisz pauzę, idziesz np. do
kibla :), wracasz i puszczasz TV dalej. Jak potem będą np. reklamy,
to je sobie przewijasz. Jak jakiś ciekawy moment przegapisz, możesz
się cofnąć... itp. itd. Jest to ładnie wbudowane w samą aplikację
ATI-TV i całkiem przyjemnie działa (gdy się nie wiesza - patrz
wyżej ;))
+ widziałem kilka różnych tunerów TV, ale jakoś ciągle mam wrażenie
że obraz w tym Radku jest dużo lepszy.
+ poza tym funkcje nagrywania video są bardzo dobre.
- w oddzielnych tunerach masz często i radio - tu tego niestety brak

pozdr. Yankee