Re: Jaki monitor LCD 17", czy normalny 17 lub 19"

Autor: Circulus Vitiosus (circulus_at_nospam.polbox.com)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 11:12:52 MET DST

On 18 Apr 2003 19:38:23 +0200, dariuszkostuch_at_poczta.onet.pl wrote:

>Ludzie pomóżcie, naprawdę już nie wiem co lepiej kupić.
>Wychodzi na to, pod względem rozmiaru ekranu można porównywać 17"LCD z 19"CRT.
>Niestety różnica w cenie jest znaczna, a portfela też nie mam wypchanego
>pieniędzmi, do tego jeszcze niektórzy piszą że dobry CRT jest lepszy /.../

Niestety nie możesz liczyć na to, że dostaniesz jednoznaczną
odpowiedź. To jest grupa dyskusyjna i normalne jest, że każda sroczka
swój ogonek chwali ;)
Osoby, które ostatnio pokupowały sobie LCD bedą je polecać, choćby
dlatego, żeby nie przyznac się do własnego błędu i źle wydanych
pieniędzy. Co do mnie, to również pracuję bardzo dużo na komputerze,
czasem i 14 godzin na dzień... ostatnio oglądałem trochę modeli dość
dobrych LCD (15" w przedziale 1500-2000 zł, 17" za około 3000 zł), bo
też myślałem o kupnie. Powtarzam co już pisałem: przy obecnej
technologii LCD jest krokiem wstecz i za wyjątkiem sytuacji, gdy
decydujące jest zajmowane miejsce oraz mały pobór mocy (np. duże firmy
gdzie jest kilkadziesiąt stanowisk) kupno LCD to bezsensowne
wyrzucanie pieniędzy.
1. LCD smużą i migoczą przy przeglądaniu tekstu i internetu, co
powoduje szybkie męczenie się oczu.
2. LCD nie mają 32-bitowego koloru, co powoduje zlewanie się odcieni
w plamy i często nawet amatorskie zdjęcia wyglądają na nich fatalnie.
Inne wady pomijam. Twoje pieniądze, twoja decyzja. Idź po prostu do
dobrego sklepu i każ sobie zaprezentować dobry 17" CRT i dobry
(w miarę posiadanych pieniędzy) LCD 15" - oba monitory będą miały
podobny rozmiar ekranu. Zapewniam Cię, że w dzisiejszych czasach
znajdziesz taki sklep bez wielkiego problemu.
Posiedź trochę przy tych monitorach. Przetestuj LCD:
1. Zwróć uwage na kąt widzenia w pionie - jak zachowują się kolory,
jasność i kontrast przy uniesieniu/obniżeniu głowy.
2. Obejrzyj na obu monitorach trochę zdjęć zawierających jasne
i ciemne odcienie (niezłe w tym celu są akty :)), albo jakieś zdjęcia
wykonywane w pełnym słońcu)
3. Najważniejsze - odpal stronę internetową zawierającą dużą ilość
tekstu na jasnym tle (dobre jest np. twojepc.pl w wersji jasnej),
wciśnij kółko myszy i płynnie, powolutku i trochę szybciej, przewijaj
stronę. Potem zrób to samo z dokumentami worda/excela.
I to by było na tyle. Po godzince będziesz już dobrze wiedział, na co
się zdecydować. I stawiam zakład, że nie będzie to LCD ;).

Pozdrawiam, mam nadzieję, że trochę pomogłem.

--
Bogdan Młynarczyk [CV]
Adres w nagłówku antyspamowy.