Re: Jaki monitor LCD 17", czy normalny 17 lub 19"

Autor: ArturN (artentech_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 19 Apr 2003 - 15:24:07 MET DST

Użytkownik "Circulus Vitiosus" <circulus_at_nospam.polbox.com> napisał w
wiadomości news:kp22avkjdda784uq32sidkaj0akv2dpuku_at_4ax.com...

Wszystko zależy od tego, jakie masz wymagania.

> Osoby, które ostatnio pokupowały sobie LCD bedą je polecać, choćby
> dlatego, żeby nie przyznac się do własnego błędu i źle wydanych
> pieniędzy.

Część prawdy w tym jest:-)

 Powtarzam co już pisałem: przy obecnej
> technologii LCD jest krokiem wstecz

Zależy dla kogo i jakich zastosowań.

> 1. LCD smużą i migoczą przy przeglądaniu tekstu i internetu, co
> powoduje szybkie męczenie się oczu.

Przy czasie reakcji 25ms i mniejszym smużenie prawie nie występuje. Oczy
mniej się męczą-nie ma problemów z odświeżaniem.

> 2. LCD nie mają 32-bitowego koloru, co powoduje zlewanie się odcieni
> w plamy i często nawet amatorskie zdjęcia wyglądają na nich fatalnie.

Nie zauważyłem niczego takiego! Wręcz przeciwnie.

> 1. Zwróć uwage na kąt widzenia w pionie - jak zachowują się kolory,
> jasność i kontrast przy uniesieniu/obniżeniu głowy.

Tu jest największy problem. Przewaga CRT jest widoczna jak na dłoni.

> 3. Najważniejsze - odpal stronę internetową zawierającą dużą ilość
> tekstu na jasnym tle (dobre jest np. twojepc.pl w wersji jasnej),
> wciśnij kółko myszy i płynnie, powolutku i trochę szybciej, przewijaj
> stronę. Potem zrób to samo z dokumentami worda/excela.

Testowałem Belinee 10 15 56 (15"), 35ms reakcji matrycy to było za dużo-przy
szybkim przewijaniu tekst się zlewał, ale do odtwarzania filmów nie miałem
zastrzeżeń. Przy 25ms jest dużo lepiej, ale pewne rozmycie przy szybkim
przewijaniu też jest widoczne (nie przeszkadza mi to jednak-można się
przyzwyczaić:-)

> I to by było na tyle. Po godzince będziesz już dobrze wiedział, na co
> się zdecydować. I stawiam zakład, że nie będzie to LCD ;).

A ja się zdecydowałem właśnie na LCD, bo wzrok stawiam na 1-szym miejscu.
Chociaż gdyby nie troska o zdrowie, to wybrałbym jednak CRT.

--
Pozdrawiam
ArturN