Re: VXPro+ i P166MMX - roznie rozpoznaje predkosc procka

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 15 Apr 2003 - 18:20:07 MET DST

Yankee wrote:
> Zastanawia mnie tylko jedno - po włączeniu komputer zgłasza się
> ostatnio najczęściej jako 125MHz, czasem 150MHz a 166MHz już
> prawie wcale. Prędkość szyny i mnożnik jest na płycie ustawione
> na stałe zworkami - już sprawdzałem, czy coś z nimi jest nie
> tak, ale na to nie wygląda.
> Czy ktoś ma jakiś pomysł, czym to może być spowodowane ?
> Płytę mam wymienić, czy może procesor ?

Albo to faktycznie jest 125, 150 i 166MHz (przy mnożniku 2.5×
odpowiadałoby to FSB=50, 60 i 66 MHz - całkiem rozsądne wartości, ale
wina płyty). Albo coś jest źle liczone. Zrób jakiś w miarę powtarzalny
test wydajności (Same BOGOMips mogą być niedobre), mierząc czas i
systemowo i stoperem. Zrób go dla każdej wartości taktu, jaką ci się uda
uzyskać - choć to moze wymagać wielokrotnego rebootowania.

Poza tym zdejmij zworki od FSB (od mnożnika też) i załóż jeszcze raz - tak
samo.

--
Pozdrówka,
        Artur