Re: Dylemat AMD czy Celeron

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 12:26:00 MET DST

On Wed, 09 Apr 2003 10:54:44 +0200, Tomasz wrote:

[...]
> Jak do tej pory mial kilka glupich pomyslow. Tak wierze. Tejasy i inne
> nie zapowiadaja nic w ten desen.

No to powodzenia...Ja w to ne hram, pane Havranek, IMO - gadają swoje,
ale jeśli Hammer odniesie sukces - nie będą mieli wyjścia.

> Nikt tego nie kwestionuje. Tyle ze to ma usprawiedliwiac jego wady???

Ty to kwestionujesz, ciągle pisząc o zastosowaniach domowych.
Wadą jest zbyt wolne taktowanie jak na dzisiejsze standardy, i fatalne
wykonywanie 32 bit. Ale to kwestia obecnych kompilatorów, nowa
architektura Intela wymaga odpowiednio wygenerowanego kodu.

> Nie rozumiem do czego odnosisz sie w tej wypowiedzi.

Do tego, że ciągle usiłujesz wcisnąć Itanium do peceta.

> A jakie to ma znaczenie? Mowimy o zastosowanich domowych.

No właśnie...
Ja nie mówię o zastosowaniach domowych, to TY je ciągle tu pakujesz.

> Np. piec kopi quake arena. Dziekuje postoje. Sam wspominales ze to
> sprzet do serwerow, wiec nie dawaj za przyklad cech , ktore w sprzecie ,
> ktory nas interesuje , nie ma duzego znaczenia.

A teraz o czym gadasz ???
Sprawne rozłożenie mocy procesora na wiele procesów/wątków to warunek
konieczny w sprzęcie dla serwera. O tym mówię. Procek dla serwera tym
się różni od domowego, że jeśli uruchominy 30 aplikacji, to każdą z nich
z osobna może wykonać wolniej, byleby te 30 jednocześnie chodziło
lepiej, niż na "domowym' sprzęcie.

> Czyzbym wytracal Ci argumenty? (pytanie retoryczne - wiec inna odmiana
> retoryki)

Nawet ich nie dotykasz :)

> Co to jest itanium2?

Hmmmmm...
No, to mnie wciąłeś maksymalnie....
Może to jest Itanium 2:

http://www.intel.com/products/server/processors/server/itanium2/

> Jesli poslugujesz sie nazwa itanium2 w zastepstwie mackinleya to
> teraz strzeliles bylka.

Taaaak....
Może to Ci pomoże:
http://www.geek.com/procspec/intel/mckinley.htm

> Droga strategia. Eksperymenty na zywym rynku. Jeden z rdramem niezle go
> przydusil.

Stać ich. Albo uważają, że ich stać. To wąski segment rynku, idealny do
wdrażania nowych technologii. Choćby dlatego, że wystarczy przekonać
jdenego - dwóch producentów (IBM, HP), aby zapewnić kompleksowe
rozwiązania np. serwerów BD. Na rynku masowym takie eksperymenty są
niemożliwe.

> Bo nie ma innej alternatywy.

A chwilę wyżej pisałeś, że wierzysz w wycofanie Intela z rynku PC...

> Tak... tylko wypuszczajac hamera beda wiedziec czy wygraja czy nie.
> W koncu sa w stanie sprawdzic czy produkt finalny to jest dokladnie
> to o czym mowili 2 lata temu. Zreszta nawet jesli bedzie tylko troche
> szybsze niz athlon to (tak tak jak z p4 ) ale w cenie 400zl za procka
> rynek to przyjmnie.

Oczywiście. A wtedy Intel walnie swoim dopracowanym 64bit dla soho,
choćby nie wiem, jak teraz zaprzeczał.

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!