Re: Dylemat AMD czy Celeron

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 10:54:44 MET DST

Rafał Bartoszak wrote:

> Taaak...i Intel odda bez walki cały rynek pecetów... Wierzysz w to ?
Jak do tej pory mial kilka glupich pomyslow. Tak wierze. Tejasy i inne
nie zapowiadaja nic w ten desen.

> W Interesie Intela (IMO) byłoby wypromowania nowego standardu komputerów,
> opartych na nowej 64bit architekturze, ale wątpię aby to im się udało w
> przewidywalnym czasie. Ale swoje gada... :)
Zgadzam sie.

> Czytasz, co piszę ? To nie jest, i nie miał być procek na rynek masowy.
> To rozwiązanie serwerowe.
Nikt tego nie kwestionuje. Tyle ze to ma usprawiedliwiac jego wady???

> Nie martw się, ja też. Oczywiście, pod warunkiem, że Hammer będzie tak
> dobry, jak zapowiada AMD.
Hm. A ci co kupuja p4 3000MHz zamiast p3 ? Kupuja bo nie ma p3 3000
ktory mialby wydajnosc p4 5000. Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi
co mozna dostac.

> Ja staram się nie uśmiechać, czytając, co piszesz. PO CO CI ITANIUM ?
Czy probujesz mi wmowic ze biore go pod uwage dla siebie? Chyba musisz
przeczytac poprzedni akapit jeszcze raz.

> To nie jest procesor dla Ciebie, gadasz dokładnie, jak krytykanci (nie:
> krytycy) Pentium PRO.
Nie rozumiem do czego odnosisz sie w tej wypowiedzi.

> A jaka to aplikacja ?
A jakie to ma znaczenie? Mowimy o zastosowanich domowych. Czy fakt , ze
program wyliczajacy odwrotna transformate fouriera w wielu watkach
bedzie to robil szybciej ma tak duze dla nas znaczenie?

>A co się działo, kiedy jednocześnie uruchamiano więcej takich aplikacji ?
Np. piec kopi quake arena. Dziekuje postoje. Sam wspominales ze to
sprzet do serwerow, wiec nie dawaj za przyklad cech , ktore w sprzecie ,
ktory nas interesuje , nie ma duzego znaczenia.

>Próbujesz mnie porwać retoryką ? Stawiasz
> kwestie, i sam je sobie wyjaśniasz.
Czyzbym wytracal Ci argumenty? (pytanie retoryczne - wiec inna odmiana
retoryki)

> Itanium to pierwszy 64bitowiec, jeszcze na 180 nm. Tak samo Itanium2.
Co to jest itanium2?

> Intel równolegle rozwija dwie architektury, bo go na to stać.
Jesli poslugujesz sie nazwa itanium2 w zastepstwie mackinleya to
teraz strzeliles bylka. Ten drugi to wspolna konstrukcja intela
i (jesli sie nie myle) HP i to bardziej tego drugiego. Wiec to nie intel
rozwija ta druga architekture, tylko HP wraz z intelem. Choc kapitalowo
to moze buc i 99% do 1%.

> Wypuszcza procka na segment serwerów i
> patrzy, jak to działa, potem poprawia i znowu patrzy, aż go dopracuje
> tak, że weźmie gotowe, przetestowane rozwiązania i wypuści na rynek
> masowy.
Droga strategia. Eksperymenty na zywym rynku. Jeden z rdramem niezle go
przydusil.

> Równocześnie kontynuuje serię Pentium, zachowując pozycję na
> rynku i niczym nie ryzykując.
Bo nie ma innej alternatywy.

> To bogata firma, i stać ich na taką politykę.
Fakt.

> AMD musi robić inaczej: wypuszcza Hammera, który ma być
> "równocześnie 32 i 64 bitowy - i do domu i do serwera". Uda im się - to
> świetnie, ale ryzykują wszystkim. No i stąd te opóźnienia: AMD musi
> trafić za pierwszym razem, bo jak Hammer zaliczy jakąć wpadkę, to AMD
> może się z tego nie pozbierać.
Tak... tylko wypuszczajac hamera beda wiedziec czy wygraja czy nie.
W koncu sa w stanie sprawdzic czy produkt finalny to jest dokladnie
to o czym mowili 2 lata temu. Zreszta nawet jesli bedzie tylko troche
szybsze niz athlon to (tak tak jak z p4 ) ale w cenie 400zl za procka
rynek to przyjmnie.

czesc