Re: Dylemat AMD czy Celeron

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 10:09:23 MET DST

On Tue, 08 Apr 2003 12:18:12 +0200, Tomasz wrote:

> Niewatpliwie intel ma potezne rezerwy finansowe.

IIRC większe od wartości rynkowej całego AMD, ale to było przed
"wielkimi spadkami" na giełdach (ENRON). Intel był wówczas wart ponad 60
mld USD i miał 10 mld rezerw, a AMD - odpowiednio 4 mld i sporo
długów...

> Skad takie informacje? Jak do tej pory, jedyne co dochodzilo od intela
> w tej sprawie to energiczne zaprzeczenia , ze kiedykolwiek beda pracowac
> nad takim zintegrowanym rozwiazaniem.

Taaak...i Intel odda bez walki cały rynek pecetów... Wierzysz w to ? W
Interesie Intela (IMO) byłoby wypromowania nowego standardu komputerów,
opartych na nowej 64bit architekturze, ale wątpię aby to im się udało w
przewidywalnym czasie. Ale swoje gada... :)

> Gdyby na pstryk palca cale oprogramowanie u ludzi zamienilo sie
> z 32bitowego na 64bitowe to moze i bylaby szansa, ze mackinley cos
> znaczylby na rynku masowym. Jednak tak nie jest.

Czytasz, co piszę ? To nie jest, i nie miał być procek na rynek masowy.
To rozwiązanie serwerowe.

> Itanium to wprawka, mackinley produkt dojrzaly ale nie dla mas.
> Dlatego nas nie interesuje. (I wcale niz z powodu kosztow.)
> Juz w tej chwili zastanawiam sie kiedy kupie hamera.

Nie martw się, ja też. Oczywiście, pod warunkiem, że Hammer będzie tak
dobry, jak zapowiada AMD.

> Jak probuje
> pomyslec, ze moglbym rozwazac zakup mackinleya czy lepiej itanium to
> ogarnia mnie pusty smiech. Choc przyznaje, nie do konca wiem co oferuje
> soba mackinley. (Moze jest 300% wydajniejszy od niudanego poprzednika)

Ja staram się nie uśmiechać, czytając, co piszesz. PO CO CI ITANIUM ? To
nie jest procesor dla Ciebie, gadasz dokładnie, jak krytykanci (nie:
krytycy) Pentium PRO.

> Czyz nie jest tak, ze w 64bitowym systemie operacyjnym , aplikacja 64
> bitowa
> na najszybszym itanium pracuje znacznie wolniej niz na najszybszym p4 w
> systemie 32 bitowym, ta sama aplikacja tylko ze w wersji 32 bitowej?

A jaka to aplikacja ? A co się działo, kiedy jednocześnie uruchamiano
więcej takich aplikacji ?

> (Niewatpliwie pomoca tu jest max zegar itanium - jesli sie nie myle 800MHz).

Co to: tragedia grecka ? Próbujesz mnie porwać retoryką ? Stawiasz
kwestie, i sam je sobie wyjaśniasz. Itanium to pierwszy 64bitowiec,
jeszcze na 180 nm. Tak samo Itanium2. Intel równolegle rozwija dwie
architektury, bo go na to stać. Wypuszcza procka na segment serwerów i
patrzy, jak to działa, potem poprawia i znowu patrzy, aż go dopracuje
tak, że weźmie gotowe, przetestowane rozwiązania i wypuści na rynek
masowy. Równocześnie kontynuuje serię Pentium, zachowując pozycję na
rynku i niczym nie ryzykując. To bogata firma, i stać ich na taką
politykę. AMD musi robić inaczej: wypuszcza Hammera, który ma być
"równocześnie 32 i 64 bitowy - i do domu i do serwera". Uda im się - to
świetnie, ale ryzykują wszystkim. No i stąd te opóźnienia: AMD musi
trafić za pierwszym razem, bo jak Hammer zaliczy jakąć wpadkę, to AMD
może się z tego nie pozbierać.

> Nie jestem fanem amd ale tez nie intela. Jak intel byl lepszy mialem
> procka intela. Jak amd jest lepsze to mam amd. Gdy znowu intel bedzie
> lepszy to go bede mial. W bliskiej przyszlosci nie zanosi sie na to. :)

A ja jestem fanem AMD, bo jak ta firma padnie, to Intel zrobi z nami to,
co mu się będzie podobało! Intel to wredny moloch, tak jak TPSA, czy
Microsoft, i takich trzeba tępić! ;)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!