Re: Dylemat AMD czy Celeron

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Tue 08 Apr 2003 - 12:18:12 MET DST

Rafał Bartoszak wrote:
> Intel świadomie osobno tworzy platformę 64-bit i rozwija 32-bit. Da mu
> to ogromny bagaż doświadczeń w porównaniu do AMD, której po prostu nie
> stać na taki program rozwoju.
Niewatpliwie intel ma potezne rezerwy finansowe.

> Ale Intel ma już od paru lat działające procesory 64-bitowe, i
> intensywnie je dopracowuje. Kiedyś (przyszły rok ?) nastąpi integracja
> linii 32 i 64 bitowej, na technologii - zapewne - 90 nm (może mniej). I
> mimo całej swojej sympatii dla AMD - może być różnie...
Skad takie informacje? Jak do tej pory, jedyne co dochodzilo od intela
w tej sprawie to energiczne zaprzeczenia , ze kiedykolwiek beda pracowac
nad takim zintegrowanym rozwiazaniem.

> Pentium Pro, i niestety - do czasów Athlona AMD musiało oglądać plecy
> Intela. I - nieststy - sądzę, że sytuacja może się powtórzyć
Gdyby na pstryk palca cale oprogramowanie u ludzi zamienilo sie
z 32bitowego na 64bitowe to moze i bylaby szansa, ze mackinley cos
znaczylby na rynku masowym. Jednak tak nie jest.
Itanium to wprawka, mackinley produkt dojrzaly ale nie dla mas.
Dlatego nas nie interesuje. (I wcale niz z powodu kosztow.)
Juz w tej chwili zastanawiam sie kiedy kupie hamera. Jak probuje
pomyslec, ze moglbym rozwazac zakup mackinleya czy lepiej itanium to
ogarnia mnie pusty smiech. Choc przyznaje, nie do konca wiem co oferuje
soba mackinley. (Moze jest 300% wydajniejszy od niudanego poprzednika)

Czyz nie jest tak, ze w 64bitowym systemie operacyjnym , aplikacja 64
bitowa
na najszybszym itanium pracuje znacznie wolniej niz na najszybszym p4 w
systemie 32 bitowym, ta sama aplikacja tylko ze w wersji 32 bitowej?
(Niewatpliwie pomoca tu jest max zegar itanium - jesli sie nie myle 800MHz).

> Żeby było jasne - jestem zagorzałym fanem AMD. Ale przede wszystkim
> staram się być obiektywny.
Nie jestem fanem amd ale tez nie intela. Jak intel byl lepszy mialem
procka intela. Jak amd jest lepsze to mam amd. Gdy znowu intel bedzie
lepszy to go bede mial. W bliskiej przyszlosci nie zanosi sie na to. :)

pozdrawiam
Tom