Re: Mój XP po raz ostatni :)

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom_at_a3.pl.123)
Data: Sat 01 Mar 2003 - 10:38:07 MET

> Masz historyczne dane :-P Porownaj Celerona i Thoroughbreda.

No facet, badz obiektywny i nie porownuj najslabszej serii jednego prod.
z najlepszym drugiego. Jak juz masz zamiar robic pomiary porownawcze to
wez techniczne (nie cenowe) odpowiedniki. Np: Duron-Celeron, Athlon
Thunderbird-P4 Willamette, Athlon Thorougbred-P4 Northwood.

Gdyby porownywac cenowo to moglbys porownywac Daewoo Leganza z
Mercedesem C, a wedle polityki Daewoo to mial być produkt konkurencyjny
do E-Klasse. Przy cenie trzykrotnie mniejszej. Jak to z tym porownaniem
kazdy wie, ale po cenach w takim wypadku wprowadza sie blad juz w
pierwsze zalozenie porownania. Przy porownaniu cenowym wyjdzie ze DU
jest zdecydowanie lepszy, wiekszy i wygodniejszy przy tej samej cenie co
najmniejszy Mercedes (oprocz "malucha" - A-Klasse) - a de'facto to sa
produkty kierowane na inny segment rynku.

Ale wracajac, to swoja droga nawet wykonany w najstarszej technologii
Celeron ma nizsza temperature pracy ze standardowym radiatorem (przy
takim samym obciazeniu) niz najnowszy 0,13 Athlon z jakims zaawansowanym
technicznie cudem techniki chlodzenia za 100 zl. To sa obiektywne wyniki
pokazywane przez termometr. Roznica jest calkiem spora. I nie gadaj
glupot ze jest inaczej bo faktu sie nie podwazy, chocbys nie wiem jak
flaszowal wyniki. No chyba ze ja mam jakis lewy termometr z "prawidlowo"
zorientowanym pogladem.

> Jw. - podkrecenie Thoroughbreda o 50% nie ma wplywu na obnizenie
> stabilnosci (dany jak na razie z niewielkiej, ale obiecujacej proby
> n=6)

Czyli sugerujesz ze klasyfikacja zrobiona przez producenta jest
nieprawidowa? Jest oczywistym ze wszystkie predkosci procesorow pochodza
z tej samej linii technologicznej, a tylko badanie okresla przy jakiej
czestotliwosci jeszcze sie sprawuje normalnie, minus 30% i tyle sie
drukuje na obudowie. Czy moze sadzisz ze oznaczenie producenta jest
celowo zanizane zeby podniesc atrakcyjnosc produktu na rynku? Sprzedaje
sie szybsze jako wolniejsze, zeby ktos mial radoche w kreceniu? Jaki w
tym interes, jesli szybszy mozna sprzedawac drozej? BTW moze to i racja,
w koncu te procesory sa kierowane na rynek, gdzie domowych wynalazcow
jest cala gromada. Jesli tak jest, to daruj moja niereformowalnosc, ale
takie chwyty to szczeniactwo.

Twierdze ze pomimo wad Athnony to sa dobre produkty, ale populistyczne
posuniecia AMD (jak chocby te nieszczesne latwo dostepne zworki, czy
zbyt niska cena detaliczna) sa chwytaniem klienta za wszelka cene. Tego
najlatwiej zdobywalnego, lecacego na bajery i wodotryski.

> Tak bylo w czasach Thunderbirdow.

A co sie zmienilo? Procesor jest w koncu w stanie dzialac tylko na
radiatorze? Bez wiatraka? Tylko na obiegu powietrza w obudowie
wymuszonym przez wolnoobrotowe wiatraki w zailaczu i z przodu obudowy?
Jak chocby "historyczny" PIII (dowolnej predkosci) z paskudnej Twoim
zdaniem serii Coppermine? Jak nie wierzysz otworz obudowe Compaq'a
serii Deskpro. W celu "nanukowym" handlarz na gieldzie pewnie pozwoli Ci
zajrzec do wnetrza.

> Z Athlonem podobnie, z braku Athlonow MP mozna z powodzeniem stosowac
> Athlony XP.

Daruj sobie... w jakim serwerze?? - bo tego dotyczylo stwierdzenie, a
nie tylko zamienialnosci na tym samym sockecie.
Poki co sa jakies pierwsze proby z platformami serwerowymi pod Athlony,
ale zgdanij dlaczego jakos nie moga sie wbic w ten rynek z takim impetem
jak w pecetowy?

Pozdrawiam

Tomasz