Re: Mój XP po raz ostatni :)

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 01 Mar 2003 - 12:15:34 MET

On Sat, 01 Mar 2003 10:38:07 +0100, Tomasz Jurgielewicz wrote:

> No facet, badz obiektywny i nie porownuj najslabszej serii jednego prod.
> z najlepszym drugiego. Jak juz masz zamiar robic pomiary porownawcze to
> wez techniczne (nie cenowe) odpowiedniki. Np: Duron-Celeron, Athlon
> Thunderbird-P4 Willamette, Athlon Thorougbred-P4 Northwood.

Oba porównania mają sens, co się czepiasz ?

> Gdyby porownywac cenowo to moglbys porownywac Daewoo Leganza z
> Mercedesem C, a wedle polityki Daewoo to mial być produkt konkurencyjny
> do E-Klasse. Przy cenie trzykrotnie mniejszej. Jak to z tym porownaniem
> kazdy wie, ale po cenach w takim wypadku wprowadza sie blad juz w
> pierwsze zalozenie porownania. Przy porownaniu cenowym wyjdzie ze DU
> jest zdecydowanie lepszy, wiekszy i wygodniejszy przy tej samej cenie co
> najmniejszy Mercedes (oprocz "malucha" - A-Klasse) - a de'facto to sa
> produkty kierowane na inny segment rynku.

Poraz kolejny idiotyczny argument. Jaka jest różnica między samochodami
- każdy widzi. Gdyby Cię posadzić do komputera na platformie AMD lub
Intel, nie połapałbyś się bez zajrzenia/ew. odpowiedniego softu.

> Ale wracajac, to swoja droga nawet wykonany w najstarszej technologii
> Celeron ma nizsza temperature pracy ze standardowym radiatorem (przy
> takim samym obciazeniu) niz najnowszy 0,13 Athlon z jakims zaawansowanym
> technicznie cudem techniki chlodzenia za 100 zl.

Bzdury, kolego. Moje biedne Palomino XP 1900+ ma 39 stopni pod zwykłym
Titanem za 39 zł. T-Bred byłby zapewne niewiele chłodniejszy - w końcu
trudno by procek był chłodniejszy od otoczenia...

> To sa obiektywne wyniki
> pokazywane przez termometr.

Obiektywne wyniki na dwóch różnych
płytach/termometrach/obudowach/radiatorach... BTW Kolega wierzy we
wskazania płyty głównej ?

> Roznica jest calkiem spora. I nie gadaj
> glupot ze jest inaczej bo faktu sie nie podwazy, chocbys nie wiem jak
> flaszowal wyniki. No chyba ze ja mam jakis lewy termometr z "prawidlowo"
> zorientowanym pogladem.

To już objawy lekkiej schizofrenii...

> Twierdze ze pomimo wad Athnony to sa dobre produkty, ale populistyczne
> posuniecia AMD (jak chocby te nieszczesne latwo dostepne zworki, czy
> zbyt niska cena detaliczna) sa chwytaniem klienta za wszelka cene. Tego
> najlatwiej zdobywalnego, lecacego na bajery i wodotryski.

Nie, to posunięcia zadłużonej firmy z dobrym produktem, która musi
walczyć z gigantem o 15x większej wartości rynkowej i jego rozbudowanym
systemem "trzymania klienta za mordę". Mam na myśli producentów
komputerów i płyt głównych, nie klientów końcowych. Słyszałeś wogóle
kiedyś, jak wygląda polityka "lojalnościowa" Intela ?

> A co sie zmienilo? Procesor jest w koncu w stanie dzialac tylko na
> radiatorze? Bez wiatraka? Tylko na obiegu powietrza w obudowie
> wymuszonym przez wolnoobrotowe wiatraki w zailaczu i z przodu obudowy?
> Jak chocby "historyczny" PIII (dowolnej predkosci) z paskudnej Twoim
> zdaniem serii Coppermine? Jak nie wierzysz otworz obudowe Compaq'a
> serii Deskpro. W celu "nanukowym" handlarz na gieldzie pewnie pozwoli Ci
> zajrzec do wnetrza.

Kuźwa, facet! Gadamy o roku 2003, prawda ? Pokaż mi takiego P4 HT.

> Daruj sobie... w jakim serwerze?? - bo tego dotyczylo stwierdzenie, a
> nie tylko zamienialnosci na tym samym sockecie.
> Poki co sa jakies pierwsze proby z platformami serwerowymi pod Athlony,
> ale zgdanij dlaczego jakos nie moga sie wbic w ten rynek z takim impetem
> jak w pecetowy?

No powiedz. Czyżby dlatego, że główni producenici tego typu maszyn
(HP/Compaq, Dell) mają umowy z Intelem ? Że pierwsi dostają bety
procesorów, chipsetów, pełne wsparcie techniczne, ogromne upusty przy
zakupie. I że wszystko to stracą, kiedy zaczną współpracować z AMD ?
Nieeee...to napewno nie dlatego...

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!