Re: Mój XP po raz ostatni :)

Autor: Egghead (Egghead_at_wp.pl)
Data: Sat 01 Mar 2003 - 15:12:22 MET

Tomasz Jurgielewicz <tom_at_a3.pl.123> wystukał
(news:b3pv20$l1s$1_at_korweta.task.gda.pl):

> No facet, badz obiektywny i nie porownuj najslabszej serii jednego
> prod. z najlepszym drugiego.

To z litosci dla PIV, ktore przeciez jest jeszcze bardziej pradozerne
niz Celeron. Zeby nie byc goloslownym:
Celeron 2 GHz 58,5W
P IV 1,7 GHz 75,3 W
Athlon 2800+ 53,7W
Dane ze stron producentow.

> Ale wracajac, to swoja droga nawet wykonany w najstarszej
> technologii Celeron ma nizsza temperature pracy ze standardowym
> radiatorem (przy takim samym obciazeniu) niz najnowszy 0,13 Athlon
> z jakims zaawansowanym technicznie cudem techniki chlodzenia za
> 100 zl. To sa obiektywne wyniki pokazywane przez termometr.
> Roznica jest calkiem spora. I nie gadaj glupot ze jest inaczej bo
> faktu sie nie podwazy, chocbys nie wiem jak flaszowal wyniki. No
> chyba ze ja mam jakis lewy termometr z "prawidlowo" zorientowanym
> pogladem.

Patrz wyzej. Stosuje coolery za 29 zl lub z BOXa.

> atrakcyjnosc produktu na rynku? Sprzedaje sie szybsze jako
> wolniejsze, zeby ktos mial radoche w kreceniu? Jaki w tym interes,

Jezu, co za swinie, sprzedaja lepsze produkty taniej. A moze to
dumping??? Nie od dzis wiadmo, ze z jednej linii produkcyjnej moze
schodzic kilka typow produktow.

> A co sie zmienilo? Procesor jest w koncu w stanie dzialac tylko na
> radiatorze? Bez wiatraka? Tylko na obiegu powietrza w obudowie

Nie. Po prostu grzeje sie mniej niz produkty konkurencji (pomijam tu
VIA jako mniej wydajne), oferuje lepsza wydajnosc za nizsza cene.

> paskudnej Twoim zdaniem serii Coppermine? Jak nie wierzysz otworz

Nigdzie nie pisalem nic zlego o Coppermine. Nie pisze tez nic zlego o
PIV - to dobry produkt o zbyt wygorowanej cenie. Ostatnio zreszta
znalazlem, choc z pewnym trudem kupca na moje PIV i kupilem Athlona
Thoroughbreda. Procz przyrostu mocy mam 800 zl w kieszeni.

> Daruj sobie... w jakim serwerze?? - bo tego dotyczylo
> stwierdzenie, a nie tylko zamienialnosci na tym samym sockecie.
> Poki co sa jakies pierwsze proby z platformami serwerowymi pod
> Athlony, ale zgdanij dlaczego jakos nie moga sie wbic w ten rynek
> z takim impetem jak w pecetowy?

A dlaczego w ofercie AB nie ma oficjalnie procesorow AMD, tylko
sprzedawane sa "spod lady"? Bo maja umowe z Intelem - dobre ceny w
zamian za brak konkurencji. Podobnie jest na rynku serwerow, na
szczescie powoli firmy wylamuja sie z dyktatu. Zreszta latwo porownac
ceny Xeona i Athlona MP.
Pozdrawiam
Egghead