Re: wiarygodny pomiar...?

Autor: rafi (zr_at_2com.pl)
Data: Sat 22 Feb 2003 - 21:56:27 MET

> Dość dobre mogą być odczyty z diod wewnątrz procesora (Intele, nowsze
> Athlony (nie miałem okazji osobiście potestować)). Jeśli masz dobrze
> skalibrowaną czujkę (termistor), to pomiar temperatury procesora możesz
> sprawdzić wsuwając delikatnie końcówkę pod radiator, jak najbliżej jądra
> procesora (ale nie *między* radiator a rdzeń procesora). Tu się przydaje
> cierpliwość, oraz narzędzia do zbierania danych i robienia wykresów.
> Pomiary należy robić przy procesorze nieobciążonym (z włączonym
> "chłodzeniem" programowym), oraz obciążonym czymś naprawdę
> [...]

Proponuje zrobić sobie kalibracje wg tego opisu o ile masz intela
http://www.arcticsilver.com/diode_calibration.htm
Mi z pomiarów wyszło że program speedfan i mbm zawyżały temperature o ok. 7
stopni.
Nie wiem na ile wierzyć takiej kalibracji, ale text brzmi sensownie.
Do płyt na via pod AMDeki są inne sposoby na "poradzenie" sobie z
temperaturami procków, m.in. edycja biosu, itp.
rafi