Re: wiarygodny pomiar...?

Autor: Peterphk (zapytaj_o_email_at_peterphk.pl)
Data: Sat 22 Feb 2003 - 16:54:38 MET

Użytkownik "d_r" <dagres@(usun)interia.pl> napisał w wiadomości
> Jaki pomiar temperatury procesora jest najbardziej
> wiarygodny ?
> Czy ten
> - podawany przez BIOS ?
> - podawany przez aplikację systemu np. Windows ?

Pomiar podawany przez BIOS jest bardziej wiarygodny. W przypadku athlonow i
ich duzego radiatora nawet jak pouzywasz troche kompa i zrobisz restart
temperatura powinna sie utrzymac przez chwile i mozesz orientacyjnie
odczytac wartosc.

> Jaki programik (Windows) podaje wiarygodne wyniki ?
> Czy temperatura podawana przez BIOS ma się różnić
> od tej podawanej przez aplikację Windows'a ?
> Tzn. czy po załadowaniu Windowsa temperatura
> będzie wyższa od tej podawanej przed załadowaniem -
> w BIOSie ? - czy powinna ?

Zakladajac, ze pierwszy raz (po przerwie) uruchamiasz kompa to jak od razu
wejdziesz do BIOS'a temperatura powinna byc nizsza. Po wejsciu do windowsa
procesor na pewno sie nagrzeje i temperatura bedzie wyzsza. Przy wysokiej
temperaturze wewnetrz komputera spadki temperatury na porcesorze nie beda
zbyt wielkie nawet jak chwile sie odczeka w stanie bezczynnosci ...

> Sisoft Sandra pokazuje mi temp. 60 stopni,
> Motherboard Monitor skonfigurowany przez serwis
> wskazuje zaś 47 stopni (w tym samym czasie).
> Po ponownym uruchomieniu kompa BIOS pokazuje 48 stopni.
> Jaką więc temperaturę (mniej więcej) ma mój procesor ?
> Który wynik jest najbardziej wiarygodny ?

Ja bym stawial na MBM. Prawdopodobnie SiSandra:) jest zle skalibrowana i
pokazuje za wysoka temperature ...
Najlepiej jak producent dolacza do plyty glownej soft ktory pokazuje
temperature. Wtedy czlowiek nie ma watpliwosci czy wynik jest poprawny ...
Jako odnosnik mozna uzywac temperatury wewnatrz komputera. Jezeli program
pod windoze pokazuje to samo co BIOS tzn. ze program jest dobrze
skalibrowany i jezeli tylko odczytuje z odpowiedniego czujnika temperature
to wszystko powinno byc ok ...