Re: Wyjście cyfrowe (czy warto wykorzystać ...)

Autor: adEpt (tomasz.grafka_at_wp.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 09:16:12 MET

"/// Kaszpir ///" <usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl> wrote in message

> Co do jakości dźwięku z tego codeka to cięzko mi się wypowiadać. Codek
jest
> zgodny z 48Khz (amplituner ma aż 96Khz) .

przesylajac cyfrowo kozystasz wlasnie z przetwornika w amplitunerze (96KHz)
i to wlasnie tam odbywa sie cala obrobka sygnalu, czyli zamiana PCM (lub
AC-3) na
sygnal analogowy -> ewentualny tryb DSP -> wzmocnienie

> Czy ktoś sie orientuje że jakość wyjścia cyfrowego w innych kartach jest
> zblizonej jakosci czy jakosc wyjścia cyfrowego powiedzmy w kartcie SB Live
> jest lepszej jakości (chodzi o przesyłany dźwięk) o np. takiego kodeka ?
Czy
> raczej jeśli chodzi o jakość dźwięku wysyłanego wprost do wyjscia
cyfrowego
> jest takiej samej jakości ... ?

teoretycznie powinna byc identyczna... niezaleznie od karty audio, ale
wieksze
doswiadczenie mam z playerami DVD... a tam nie jest :)
tyle, ze tam dochodzi jeszcze kwestia transportu plyty.

> Zastanawiam się poprostu czy warto wyminiać kartę muzyczna na inną (chodzi
> same wyjscie cyfrowe) a nie o jakosc efektów w grach czy tez jakośc przy
> słuchaniu po analogowym wyjsciu ...

jakosc dzwieku z karty audio bedzie zalezala, w glownej mierze od klasy
zastosowanego
na niej przetwornika C/A... Ciebie ten problem zdaje sie nie dotyczyc tak
dlugo jak bedziesz
wyprowadzal sygnal do przetwornika w amplitunerze... teraz to on jest twoja
karta muzyczna :)
chyba, ze zamierzasz kozystac z LineOut - wtedy dobra karta z pewnoscia sie
przyda...

pozdrawiam
adEpt

--
"To zdumiewające, że bogactwo ludzi Kościoła wzięło swój początek od zasady
ubóstwa."