Re: Zmiana baterii - akumulatorkow AAA do myszy Safeway

Autor: Technokrata (technokrata_at_nospam.poczta.onet.pl)
Data: Fri 21 Feb 2003 - 09:28:30 MET

On Fri, 21 Feb 2003 08:31:47 +0100, "Henry\(k\)" <henrico8_at_op.pl>
wrote:

>Jak postawisz na ladowarke. Wyleja sie baterie uszkadzajac mysz.

:)

>Nie ma 1.5V. Sa 1.2V

Tutaj:
http://www.e-charger.com.pl/zamowienie.php
jest cos takiego:

Alcava R3 (4 szt.)
akumulatorki RAM R3 (AAA)
1,5V 700mAh, pakowane w blistry (4 szt.);
do ładowania wymagane są ładowarki RAM

Ale zostawmy 1.5V w spokoju, zadne specjalne ladowarki mnie nie
interesuja. Wiecej: http://www.e-charger.com.pl/alcava/wszystko.php

> i patrz czy NiCd czy NiMn. NiMn sa wydajniejsze, maja
>mniejszy efekt pamieciowy, ale jezeli masz inteligentna szybka ladowarke to
>musisz dac taki sam typ jak byl.

Jest NiMH - szukalem w internecie co to oznacza (noklowo-?), ale
wyskakuja same oferty sprzedazy. Wogole poczytalbym sobie chetnie na
ten temat.

>Maja one inne charakterystyki ladowania (a
>wlasciwie punktu konca ladowania) i mikrokontroler to musi wykryc. Jezeli
>jest to prosta ladowarka typu rezystor ograniczajacy prad kupuj NiMn.

Nie znam sie za bardzo. Jedyne co moge stwierdzic to parametry
zewnetrznego zasilacza podstawki:

OUTPUT: 6V =-=-= 300mA 1.8VA

Ladowanie przebiega tak: gdy wkladam mysz na podstawce zapala sie
dioda i swieci. Po dluzszej chwili zaczyna migac. I miga kilka godzin,
czasem nawet po 5 godzinach wciaz miga. Ale w koncu gasnie, gdy wracam
po np. 8 - 10 godzinach to juz zawsze jest zgaszona.

Jednak sprawa chyba jasna: akumulatorek HiMH 1.2V [jak najwiecej]mAh.

A moze ktos zna jakas marke baterii ktora lepiej wybrac niz inna? Jest
tego od cholery, Panasonic, Duracell, GP, Energizer i mnostwo
innych...

--
Pozdrawiam
Technokrata