Re: Wyjście cyfrowe (czy warto wykorzystać ...)

Autor: /// Kaszpir /// (usunto_Z.Maczynski_at_siden.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 19:19:00 MET

> Jak sama nazwa wskazuje codec pelnie role konwersji analogowo-cyfrowej.
> Wyprowadzenie SPDIF jest bezposrednio z kontrolera dzwieku (prawdopodobnie
> nawet chodzi o chipset plyty). Jesli da sie tamtedy puscic sygnal AC3 to i
> audio bedzie ok.

Właśnie wykonałem maksymalna prowizorkę ;-)

Wtyczkę ze PC Speakera połaczyłem ze starym kawałkiem przewodu (takiego z
jakiego robi się standardowe kabeli cinch-cinch) zakończonego gniazdem
cinch. Do gniazda chinch podłaczyłem mój stary kabel composite video
(oryginalny od ATI - jeszcze od ATI Rage - naprawe fajny kabelek 75ohm
ekranowany - to jedyna część ekranowana ;-) Koniec tego kabelka włozyłem do
amplitunera.

I nastąpił rozruch :)
Po chwili , uaktywniłem wyjście cyfrowe w amplitunerze i w komputerze i ....
działa !

:)

Co do jakości dźwięku z tego codeka to cięzko mi się wypowiadać. Codek jest
zgodny z 48Khz (amplituner ma aż 96Khz) .

Czy ktoś sie orientuje że jakość wyjścia cyfrowego w innych kartach jest
zblizonej jakosci czy jakosc wyjścia cyfrowego powiedzmy w kartcie SB Live
jest lepszej jakości (chodzi o przesyłany dźwięk) o np. takiego kodeka ? Czy
raczej jeśli chodzi o jakość dźwięku wysyłanego wprost do wyjscia cyfrowego
jest takiej samej jakości ... ?

Zastanawiam się poprostu czy warto wyminiać kartę muzyczna na inną (chodzi o
same wyjscie cyfrowe) a nie o jakosc efektów w grach czy tez jakośc przy
słuchaniu po analogowym wyjsciu ...

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///