Re: nForce2 czy KT400?

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Thu 20 Feb 2003 - 11:38:51 MET

Andrzej Kaczmarek claimed:
> Otóż co lepiej w tej chwili zakupić do AthlonaXP 2000+ lub szybszego?

Athlon 1700+ z serii B (stepping 1 1).

> Coś na
> KT400 (myślałem o Gigabyte) czy może nForce2?

KT333 albo nforce2. KT400 to wielka pomyłka (nie warto płacić, bo sam
chipset nie umie nic czego KT333 by nie mogło).

> Ponoć nForce2 ma dwukanałowy kontroler pamięci. Czy żeby wykorzystać jego
> możliwości potrzebne są specjalne pamięci, czy na zwykłych też zauważę
> wzrost wydajności?

Są potrzebne dwie kości - od tego zacznijmy :)

> No i jeżeli jednak polecicie nForce2, to jaką płytę do tego? W cennikach
> widziałem ASUS A7N8X i EPOX 8RDA. Coś innego godnego uwagi? I żeby nie było
> horrendalnie drogie, ale i też nie chcę mi na tanim produkcie wątpliwej
> jakości.

Masz zestaw głośnikowy 5.1 i korzystasz z niego ?

> Do tego wszystkiego dojdzie BarracudaIV, DVD, nagrywarka, modem, sieciówka i
> reszta drobnicy. Całość będzie chodziła na W2k. Zasilacz 300W do tego
> starczy?

Starczy nawet 230W, ale dobrej firmy. Takiej jak chieftec/enlight. Ja bym
brał obudowę Enlighta. Zasilacze dla obu i tak robi ta sama firma (siriatec
czy cuś).

> Pytania pewnie nudne i standardowe, ale poczytałem trochę i nic mi się nie
> rozjaśnia. Dlatego fajnie jakby się wypowiedział ktoś kto miał dłuższą
> styczność z nForce2, albo wręcz używa na co dzień.

Ja nie używam, więc się nie wypowiedziałem o nforce2.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]