nForce2 czy KT400?

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Thu 20 Feb 2003 - 10:27:19 MET

Witam!

Przymierzam się do zmiany paru 'wnętrzności' w komputerze i mam dylemat, bo
w ostatnim czasie nie jestem na bieżąco ze sprawami sprzętowymi :)

Otóż co lepiej w tej chwili zakupić do AthlonaXP 2000+ lub szybszego? Coś na
KT400 (myślałem o Gigabyte) czy może nForce2?
Czy nFroce2 jest już na tyle dopracowany, że warto sie w niego 'pakować'?
Ponoć nForce2 ma dwukanałowy kontroler pamięci. Czy żeby wykorzystać jego
możliwości potrzebne są specjalne pamięci, czy na zwykłych też zauważę
wzrost wydajności?
Na plus nForce2 mogę zaliczyć wbudowaną grafikę - trochę zaoszczędzę, bo
grafika mi nie do gier potrzebna, a do wyświetlania Windowsów na monitorze.
To jest GF4MX - prawda/fałsz?
No i jeżeli jednak polecicie nForce2, to jaką płytę do tego? W cennikach
widziałem ASUS A7N8X i EPOX 8RDA. Coś innego godnego uwagi? I żeby nie było
horrendalnie drogie, ale i też nie chcę mi na tanim produkcie wątpliwej
jakości.

Do tego wszystkiego dojdzie BarracudaIV, DVD, nagrywarka, modem, sieciówka i
reszta drobnicy. Całość będzie chodziła na W2k. Zasilacz 300W do tego
starczy?

Pytania pewnie nudne i standardowe, ale poczytałem trochę i nic mi się nie
rozjaśnia. Dlatego fajnie jakby się wypowiedział ktoś kto miał dłuższą
styczność z nForce2, albo wręcz używa na co dzień.

Z góry dzięki wszystkim :)

--
pozdrawiam,
Andrzej