Re: Wielkość dysku

Autor: Ewa (ewa_at_serwer.com.pl)
Data: Tue 18 Feb 2003 - 14:52:39 MET

Witam!

> Pomysł z dodatkowym kontrolerem dysków będzie
> najlepszy, bo wówczas komunikację systemu z dyskami przejmuje na siebie
> BIOS tego kontrolera, a BIOS płyty głównej nic do tego już nie ma.
> Przynajmniej tak to wygląda w teorii... zajrzyj pod link, który ci
> podawałem, tam są odpowiedzi i na te pytania, które za chwilę tu padną
Niestety pytanie padnie ode mnie. :-)
Przeglądałam podaną stronę w PcGuide, ale klikanie w zamieszczone
tam linki powoduje, że kręcę się w kółko.
Zapytam wprost: czy mam rozumieć, że pomimo ograniczenia wielkości
dysku w BIOSie płyty, BIOS kontrolera dysku powinien umożliwić
dostęp do dużego dysku jako całości? Jeśli tak to czy możliwe w takiej
sytuacji jest skorzystanie z fdisk (DOS) w celu podzielenia na partycje
i format (DOS) w celu sformatowania tych partycji? Raczej w to wątpię.
Myślę, że zainstalowanie dysku na innym komputerze w celu wykonania
tych czynności i tak byłoby konieczne.
To nie znaczy, że nie chcemy kupić kontrolera, wręcz przeciwnie, to już
zostało postanowione. Pytanie jednak co robić dalej by pomimo ograniczeń
BIOSu płyty (nawet po ewentualnym update) móc korzystać pod Win98 SE
z całego dużego dysku podzielonego na partycje.

Pozdrawiam
Ewa