Re: Wielkość dysku

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Mon 17 Feb 2003 - 20:26:30 MET

Użytkownik "Ewa" <ewa_at_serwer.com.pl> napisał w wiadomości
> Dzięki.

> Myślę, że w najgorszym przypadku możnaby zrobić tak:
> - dysk, np. 80GB zamontować do komputera "widzącego" go jako całość
> - podzielić go na partycje, np. nie większe niż 32 GB (gdyby takie
> ograniczenie było w dostępnym BIOSie na docelowym komputerze)
> - zainstalować go w docelowym komputerze
> Czy mogą być z tym jakieś kłopoty? Jeśli tak, to jakie?

Te ograniczenia dotyczą *dysku*, a nie pojedynczej partycji, więc jego
podział nic tu nie da. Pomysł z dodatkowym kontrolerem dysków będzie
najlepszy, bo wówczas komunikację systemu z dyskami przejmuje na siebie
BIOS tego kontrolera, a BIOS płyty głównej nic do tego już nie ma.
Przynajmniej tak to wygląda w teorii... zajrzyj pod link, który ci
podawałem, tam są odpowiedzi i na te pytania, które za chwilę tu padną
;-).

M.