Re: LG F700P -wada obrazu, rejkoma czy serwis ???(!)

Autor: von_Kowal (von_Kowal_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 16 Feb 2003 - 19:30:47 MET

 Skoro wspolpracujesz to powinienes rowniez wiedziec, ze pojecie rekojmi
> zniknelo z kodeksu cywilnego z dniem 1 stycznia 2003 roku. Zastapilo je
> pojecie odpowiedzialnosci sprzedawcy za niezgodnosc towaru z umowa. Jezeli
> wlasciciel pechowego monitora (kupionego w tym roku) nie zostal przez
> sprzedawce w zaden sposob poinformowany (ani ustnie, ani w formie np.
> ulotki), ze monitor moze miec ilustam procentowe odchylenia w geometrii
> obrazu niedajace sie skorygowac, jesli w ulotkach reklamowych dot. tego
> monitora, a dostepnych u tego konkretnego sprzedawcy, byla informacja o
> "idealnym obrazie" czy "nienagannej geometrii", to w swietle
> [...]
A czy ma on gdzieś na pismie że sprzedawca zadeklarował przy zakupie
nienaganny obraz, bo jeżeli nie to mógł mu równie dobrze obiecać księzyc w
promocji przy zakupie to chyba jasne.
Ulotki reklamowe jak i cenniki w siwetle przepisów nie stanowią ofert
handlowej i jako taka nie moga być podstawa do ewentulanych roższczeń z
tyłu rękojmi i wad ukrytych towaru.
Co innego gdy warunkach gwarancji jest zadeklarowane że sprzęt musi spełniac
określone parametry bądz jest to w instrukcji obsługi dołaczonej do towaru.
Wada ukryta to taka która zatajono przed klientem... jeżeli ogladal monitor
przed zalupem to nie można powiedzieć zę była ona ukryta. Niewiedza nie
zwalania od odpowiedzialnosći to jest PODSTAWOWA zasada we wszelkich
postępowaniach prawniczych .. nie można sie zasłaniac niwiedza, co innego
jeżeli zostałeś swiadonie i celowo wprowadzony w błąd. inna sprawa to to
fakt na który zwracałem uwagę .. Obowiazek udowodnienia wady w towarze
spoczywa na kliencie i nie może sie ona opieraćna fakcie że monitor "nie
podoba mi się" (chyba że zakupiłeś w sklepie internetowym ale tu zasady są
inne), jedyną instytucja uprawnioną do wystawienia podobniej opinni jest
rzeczoznwaca lub serwis autoryzowany dystrybutora inne opinie nie śa
miarodajne.