Re: O 256 mega za daleko...

Autor: Darek Sieradzki (dsier_at_MAPS-ONpmp.com.pl)
Data: Mon 10 Feb 2003 - 11:51:22 MET

"Massai" <tsender_at_wp.pl> wrote:

> Prawie na sto procent to jest kwestia z obsługą ddr333 tylko na dwu
> slotach, na trzech to tylko ddr266.

Ano niestety. Na niedotaktowanych pamięciach komputer chodzi od prawie 12
godzin bez najmniejszych kłopotów...

> Ostatnio był link do wytłumaczneia dlaczego tak jest. Otóz problem
> jest banalny..
> http://www.overclockers.com/articles696/
>
> Poczytaj sobie..

Dzieki, to rzeczywiście wyjaśnia sprawę - nie zdawałem sobie sprawy, że
pamięci mają aż takie wymagania co do zasilania. Widać u mnie to było na
granicy akceptowalności, stąd komputer chodził raz krócej raz dłużej...

Jeszcze jedno pytanie: artykuł wspomina o jednej płycie Shuttle, która jest
w stanie obsłużyć nawet cztery kości DDR333/400, dzięki dodatkowemu złączu
na płycie do którego można doprowadzić zasilanie przez standardowy wtyk
zasilający HDD/napędy.

Moja płyta ma podobne złącze (nazwali je "ASUS EZ Plug (TM)") które według
opisu można użyć, jeśli zasilacz nie ma dodatkowego złącza dostarczającego
12V do płyty (tego małego "2x2").

Czy ktoś wie, czy można bezpiecznie użyć obu na raz (i "2x2" i "EZ Plug")?
Może to by dostarczyło niezbędną moc dla pamięci?...

(Pytam tak na wszelki wypadek :) Prawdopodobnie pozostanę przy
niedotaktowanych pamięciach - ostatnia rzecz jakiej mi potrzeba to
dodatkowe źródła ciepła w środku :/)

DS

--
http://www.dago.pmp.com.pl/