Re: Dziwne rezultaty podkręcania Athlona 1700+

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 01:59:52 MET

Marcin Wojtczuk wrote:
> Dałem spokój. Nie zawiesiłi się przez 15minut przy odpalonych:
> burnK7, seti_at_home, Xy, mozilla, slrn i kilka serwerów w tle. Musi
> działać :)

Jak ci powiem że kiedyś trafiłem na ustawienie przy którym w nocy 3DMark
padał po 2÷5 godzinach a w dzień nie chciał to uwierzysz? [*] Ale jeśli
seti z burnem się godzą to już jest niezły test, bo burn potrafi
zwiększyć moc grzewczą procka o 1/3 (na oko) :-)

> Jak otwarłem okno na chwilę to temperatura spadła o 5st.
> Włączenie dodatkowego wiatraka w obudowie - dalsze 5st. Z tym, że żadne
> z powyższych nie wchodzi w rachubę - już wolę nie podkręcać :>

Hehe. A ja mam 38°C przy spowolnionym do 160/255 wiatraku po dłuższej
kompilacji (idle=27°C) ... ino że trwa ona ze 2.5× dłużej niż u ciebie
... Dobrze, że nie codzień tak, bo bym jednak zmieniał :)

> Radiator troszkę ciepły, ale nie na tyle, żeby poparzyć mi zewnętrzną
> część dłoni przez 2sekundy. Stąd mój wniosek, że lm_sensors chrzani
> głupoty.

Istotnie. Jak mojego nagrzałem do prawdziwych 80÷90°C to radiator się
czuło namierzając policzkiem z 30cm ;-)

> Na razie męczyłem NFS HP2, Crazy Taxi i 3DMarka. Po godzinie ani śladu
> zmęczenia (zamknięta obudowa, wyłączony dodatkowy wiatrak).

Jak zrobisz dobre stress-testy, to potem jak jakiś soft się sypie to nie
będziesz potrzebował sprawdzać, czy to przez O/C, czy przez co innego :-)

[*] W nocy bywa, że kaloryfery grzeją nieco mocniej i było o jakieć 3°C
cieplej. A najgorzej wspominam pewną dwuprockową Alphę, co zawisała
czasem po 5 min, a czasem po 2 dniach liczenia, najwyraźniej nie od
temperatury, ale to już NTG ;-)

--
Pozdrówka,
        Artur